Maggona - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Maggona - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Maggona

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Juli 2012 | Sri Lanka, Maggona

T zonnetje is inmiddels al verdwenen achter de wolken en nog steeds is t warm! Het is een hele warme dag vandaag :p nu lekker dongo aan t eten (klein geel vruchtje uit sri lanka)
Vanochtend moesten we vroeg op staan, de wekker ging al om half 6! Was wel leuk want nu konden we de jongens naar school brengen. Maar dat is gevaarlijk joh! Eerst in de tussenpaadjes oppassen dat niemand wordt overreden door schoolbussen, dan over een treinrails hopen dat er geen trein aan komt en tot slot nog een lang stuk langs de weg waar al het verkeer langs scheurt. Maar we hebben het weer overleefd :) we konden ook even in de school kijken en dat is echt raar. Je hebt gewoon aan de voorkant alleen een open geheel, geen muren alleen een hek wat 's nachts helemaal dicht kan. Verder in ieder "lokaaltje" een schoolbord en heel veel krakkemikkige schoolbankjes. Maarja, gelukkig is er een school.
Terug in t weeshuis hebben we de bibliotheek even flink aangepakt. Er waren net allemaal nieuwe planken dus we hebben alles opnieuw ingericht. Was zwaar joh, vooral in die warmte!
's middags broodjes met curry gegeten met Bram, Kelly en Amandi (3 andere vrijwilligers :) ) en op de terugweg was eng! We werden achtervolgd door een vies oud mannetje, dus wij versnellen de pas gaat die man ineens rennen! Hij volgde ons zelfs t terrein op! Gelukkig heeft Bram hem weggejaagd. Maar wat bleek nou: hij wilde dat Kelly een liedje ging zingen xd

Vanavond gaan we met zijn 5e uit eten en dan ben ik morgen nog 1 dagje hier en dan door naar Bentota :)

Bye bye!

• 05 Juli 2012 - 14:18

Melissa:

Oooooh wat leuk dat jullie de kids mochten wegbrengen! Wel super spannend om met zoveel kids te reizen hè? Hahaha. Leuke verhalen weer Sann. Enjoy! X

• 05 Juli 2012 - 17:47

Karin:

Poe, ik ben blij dat ik er niet bij was en ook dat ik het niet wist... Spannende verhalen zeg! Wel heel erg leuk dat jullie het "echte" leven daar mee mogen maken...
    Bah, wat zullen jullie bang geweest zijn met dat mannetje en wat zullen jullie gelachen hebben toen het om een liedje bleek te gaan:-)
    XXX mama

• 05 Juli 2012 - 21:06

Marian Könst:

Sanne je doet toch wel voorzichtig , met die oude enge mannen. We zijn benieuwd wat je nog meer gaat meemaken, hopend op alleen mooie en nieuwe ervaringen. Hebben jullie een reisschema gemaakt waar je allemaal heen wilt gaan om te bezichtigen? We genieten van je reisverhalen maar we zullen je ook missen met opa's verjaardag, voor de eerste keer zonder jou hulp, geniet van je vakantie dikke kus van Opa en Oma

• 06 Juli 2012 - 07:50

Christianne:

Hoi Sanne, heel leuk om jullie verslagen allebei te volgen, jullie insteek is weer net iets anders en geeft een kompleet beeld van jullie trip. Blijf alert en geniet vooral!! blijf je volgen hoor...X

• 06 Juli 2012 - 08:33

Jos :

Hoi Sanne, beetje bleekjes hoor tussen al die bruine koppies, wel grappig om te zien.
    Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Hier hebben we ook een warme dag gehad echt zomers als je niets doet loop je al te zweten.
    Veel plezier en pas op voor vreemde mannen en de groeten aan Danusha!
    Liefs papa