Bentota - Reisverslag uit Bentota, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Bentota - Reisverslag uit Bentota, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Bentota

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Juli 2012 | Sri Lanka, Bentota

Hallo nederland,

Ik zal maar weer eens een verslagje plaatsen :)
gister zijn we weer lekker vroeg (half 6) opgestaan om nog even afscheid te kunnen nemen van de boys in het weeshuis. Het is wel gek hoor, om ze na zo'n korte tijd alweer te verlaten. Maarja, we hebben nog genoeg andere leuke dingen te doen natuurlijk.
Na het afscheid hebben we gauw de laatste dingen gepakt, nog even rustig gezeten en om half 10 stond de tuk tuk voor de deur. Gelukkig paste we er in met al onze bagage :p
Vervolgens in kalutra south weer op de trein gestapt naar Alutgama. Het was wel grappig want iedereen in de trein lachte heel vriendelijk naar ons en zelfs de machinist kwam naar ons toe om te vragen waar we naar toe gingen, gewoon puur uit belangstelling! Ook kwam naast ons in de trein Suyi zitten. Op het eerste gezicht een wat ouder vrolijk mannetje maar hij heeft heel veel aan ons gevraagd en verteld over Sri Lanka. Hij zei dat hij ons hoorde praten en een beetje Nederlands verstond.
Wat bleek nou: hij was voor ons net een soort reisgids! Eenmaal uit de trein liep hij met ons mee naar de tuk tuk om te zorgen dat we niet afgezet zouden worden en hij wilde ons wat dingen in de buurt, waar hij over verteld had, laten zien. We hebben net een soort mini-tour gehad.
Eerste stop was bij de 1e moskee die in Sri Lanka is gebouwd met daarnaast een heel mooi uitzicht over een vissershaven.
2e stop was bij Kande Vihara (denken we :p), een soort religieuze plek met heel veel mooie muurtekeningen over het verhaal van buddha, siyu vertelde daar heel veel over. Ook hebben we daar een olifant geaaid en een giga grote buddha op de foto gezet, echt heel mooi!
3e stop was the turtle farm, een soort klein boerderijtje met schildpadden. We hebben een paar schildpadden gezien en zelfs baby schildpadjes vastgehouden!
Na al deze ervaringen van de afgelopen dagen zijn we zo gesloopt dat Danusha met een super goed idee kwam. We zitten nu in een heel luxe resort: het Vivanta taj hotel in het plaatsje Bentota. Het is echt heel mooi hier met uitzicht op de zee, een privé strand, een zwembad met daarin een bar, meerdere restaurants en barretjes en hele luxe kamers (met airco!), een mooie badkamer en een balkon!
Kortom we gaan hier even lekker bijkomen en genieten, want daar zijn we beide aan toe. Moet ook wel eerlijk toegeven dat ik best veel last heb van heimwee ondanks dat het hier zo prachtig mooi en leuk is met Danusha. Dus ik maak het wel weer even moeilijk met mijn dipje. Maar even met Elmar en mama gebeld en ik ga er nu flink tegenaan en heel veel leuke dingen doen en genieten van alles hier! Dus het gaat helemaal goedkomen (als jullie maar wel allemaal op Schiphol staan als ik terug ben, hihi ^^ grapje)

Dit is wat we vandaag gedaan hebben:
* lekker ontbijtje gehad
* gerelaxt en gezwommen bij het zwembad
* foto's gemaakt (om jullie achteraf jaloers mee te maken :p)
* 's avonds lekker uit eten geweest (was helaas alleen een beetje misselijk, dus de helft kwam er alweer uit xd)

Nu lekker slapen en morgen gaan we een eindje reizen naar onze volgende bestemming Ratnapurra.

Liefs,
Sanne

• 07 Juli 2012 - 17:55

Marian Könst:

Wat vindt ik het leuk dat je zo regelmatig een verslag stuurt, dan weten we iedere dag waar je bent. Je zit nu wel in een heel luxe hotel zeg, daar moet je echt van genieten.Zo vaak zal dit niet voor komen. We wachten in spanning op de volgende reisverslagen, dikke kus van Opa en Oma

• 07 Juli 2012 - 19:32

Karin:

Lieffie, ik ben super trots op mijn kleine grote meisje. Ga vooral verder met lekker genieten. Natuurlijk sta ik op Schiphol als je thuis komt;-)
    Liefs mama XXX

• 07 Juli 2012 - 19:52

Jos :

Hoi Sanne, leuk joh zo een lang verhaal je maakt wat mee zo. goed idee om even lekker te relaxen moet je ook doen op zijn tijd al die indrukken die je op doet is niet niks! Dapper dat je het zo oppakt met die vervelende heimwee en ga lekker genieten verder.xxx papa

• 07 Juli 2012 - 20:20

Daniëlle & Bernadet:

Hee Sanne! Wat ontzettend leuk om alles te volgen. Ook leuk dat je zo regelmatig wat stuurt, zo blijven we goed op de hoogte ;) We zijn benieuwd wat je verder nog allemaal mee gaat maken, dus heeeeel veel plezier daar! Groetjes van ons allemaal, xxxxx

• 08 Juli 2012 - 10:23

Christianne:

Hoi Sanne, dat je pit en positiviteit in je hebt, had ik al snel door, toen ik je voor het eerst zag. Ben erg blij, dat jij Danusha's reismaatje bent. Als je fffies in een dip zit,neem dan per direkt de omgeving in je op en vertaal dat naar een miezerige irritante regenbui, die zo'n beetje de hele (zon)dag om je heen hangt, zoals hier nu. X

• 08 Juli 2012 - 14:16

Denise:

Hoi sann,
    Wat is sri lanka mooi zeg!!! Echt niet verwacht. Maak nog maar heel veel pplezier dasr want dit is echt zo een ervaring die je miss maar een keer mee maakt. Wij moeten het maar redden zonder jou dat je weg bent :( :(. Ga zo door en we zien je mooie verslagen van jou weer
    Xxxx D en J

• 09 Juli 2012 - 09:48

Monique En Piet:

He Sanne
    Even het hotel gegoogeld,
    Da,s wel poepie sjiek toch.
    Toch ook wel leuk voor een keer.
    Hier regent het cat's en dogs, da,s veel.
    Bij Utrecht ligt het trein verkeer stil, met onvoorstelbare vertraging. Bij ons op het voorterrein is de kermis neer gestreken, oorverdovend.
    Een olifant heeft een groter knuffelbaar oppervlak, dan wij allemaal bij elkaar.
    Heimwee, zet hem op, het is daar zo veel leuker en wij wachten hier wel, gaan echt niet weg zonder jou.