Kandy 2 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Kandy 2 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Kandy 2

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Juli 2012 | Sri Lanka, Kandy

Ayubowan!

Weer even een update van 2 dagen in een :)
Gister hebben we een super drukke en leuke dag gehad!
Om 9.30 zijn we naar de tempel van de tand (ook wel Dalada Maligawa genoemd) geweest, de belangrijkste tempel van Sri Lanka. De tempel was heel mooi met muurschilderingen en hele gave 'deurmatten' van steen voor iedere ingang enz. We hebben ook nog een viering meegemaakt en dat is wel bijzonder want alleen dan gaat de Inner Temple, waar het gouden relikwie met daarin de tand van Buddha ligt, open. Dus nu hebben we dat ook echt gezien, alleen foto's maken was wel moeilijk, het was namelijk echt druk benauwd en warm.
Na een hele rondleiding hebben we een kort bezoekje gebracht aan het nationaal museum. In de reis gids stond het heel leuk omschreven maar in t echt viel het een beetje tegen. En als je foto's wilde maken moest je extra betalen! Maarja, nu hebben we in ieder geval een museum bezocht :)
Daarna zijn we nog een stukje doorgelopen naar het Kandy Garrison Cemetery. Het was heel bizar om midden in Kandy alleen maar graven van Engelsen te zien. En ook veel daarvan vroeg gestorven. Een paar baby's zelfs maar vooral veel 20 jarigen. Dat blijk maar weer hoe zwaar het leven toen dus was.
Het was echt super warm en druk dus na een korte stop bij dood city voor wat boodschappen nog ff neergeploft in het hotel.
Danusha was nog vrij moe dus die is lekker in het hotel gebleven en ik ben in mijn eentje, ja je leest het goed :p, naar de botanische tuin geweest. Daar hoefde Danush toch niet per de heen.
Het was echt prachtig! Ik heb super veel foto's gemaakt want ik weet zeker dat mijn pap het ook heel mooi had gevonden.
Ik heb zo veel gezien! Veel aapjes, zelfs een met een kleintje, veel vleermuizen, vogels en zelfs een slang! Die slang was best groot en toen ik langs liep kwam ie ineens vet snel op me afgeslopen dus ik heb gerend voor me leven (ookal weet ik niet of ie giftig was xd)
Het was ook wel grappig dat ik giga werd aangestaard. Een jong blond meisje zie je hier zo goed als nooit in haar uppie lopen dus ik en verschillende keren, gevraagd en ongevraagd, voor fotomodel gespeeld :p
Er was een groepje jongens en ze wilden mijn naam weten en waar ik vandaan kwam en daarna allemaal om de beurt met me op de foto en dat terwijl ik er niet uit zg met mijn rode bezweette kop :p
Die avond lekker gegeten bij het restaurant Devon. Beide genoten van een curry, een lime soda & een ijsje toe voor maar ?10,- voor ons samen!

Vandaag hebben we een heerlijk relaxt dagje gehad. Uitgeslapen tot 10 uur en vervolgens op het balkon in t zonnetje ontbeten en een beetje de volgende hotels uitgekozen. daarna zijn we nog even de stad in gegaan om te shoppen, dat stelde alleen niet veel voor. Dus een tuk tuk aangehouden om de giga buddha op de top van een heuvel te gaan bekijken. Een prijs afgesproken en ingestapt, net zo simpel als altijd, dachten we.
Eerst reed hij een hele andere kant op, wat achteraf een voordeel was want nu heb ik goedkoop een kleine houten buddha op de kop weten te tikken. Daarna wel de goede kant op gereden, foto's gemaakt en hij had ons weer teruggebacht naar t hotel. T zou 300 rupee zijn en nu wilde hij ineens 800 rupee hebben en begin hij een scène te trappen. Hij wilde meer omdat hij ook de andere kant op was gereden, maar dat hadden wij niet eens gevraagd! Xd
Na een heel gedoe hebben we toch gewoon 300 gegeven en zijn we weg gelopen maar hij was niet echt blij met ons :p Maarja, hebben we dat ook weer een keertje mee gemaakt hihi ^^

Net voor de laatste keer bij the pub gegeten :) en we werden zowaar herkent door iemand anders daar, was echt super toevallig! Het was iemand uit t resort waar we in Bentota verbleven. Was een hele sociale jongen en hij werkte daar in de bediening van t restaurant en hij herkende ons gewoon nog ;)
We hebben nog even met hem gepraat en bleek dat hij uit Kandy vandaan komt en zijn ouders wonen daar ook nog en hij was een paar dagen vrij en daarom kwam hij hier heen :p
Toen we vervolgens terug naar het hotel wilde werden we nog een keer herkent want een tuk tuk mannetje kwam al naar ons toe: Expeditor right? :p
Je kan merken dat we dus toch opvallen dat we blijkbaar herkend worden zelfs in zo'n grote stad als Kandy ;)

Liefs,
Sanne

  • 15 Juli 2012 - 16:56

    Opa En Oma:

    Hoi Sanne, ik ga jullie vakantie steeds gaver vinden, er is daar zoveel te doen en te zien. Je kunt het ook erg goed verwoorden, je houdt er een fantastisch verslag aan over voor bij je foto's. Maar dat je in je uppie naar die botanische tuin bent geweest vind ik toch wel een beetje eng met je blonde haar, pas goed op hoor, geniet nog veel van je vakantie, want voor je het weet zit je in het koude regenachtige Nederland, dikke kus van Opa en Oma

  • 15 Juli 2012 - 18:04

    Monique En Piet:

    Goed zo meid, benut je mogelijkheden.
    Een een bezoek aan de botanische tuin en je kan bijna aan de slag als foto model.
    Bij Danusha vliegen de huwelijks aanzoeken ook om de oren.
    Als jullie nog langer in Kandy blijven worden jullie nog lokale beroemdheden.
    Jullie beleven wel erg leuke dingen.


  • 15 Juli 2012 - 18:30

    Karin:

    Brrr, maar goed dat ik dat niet wist...;-) lieffie ik ben super trots op je! Wat vliegt de tijd hè, jullie zijn alweer bijna op de helft van deze fantastische vakantie! Vooral doorgaan met genieten! Liefs en XXX mama

  • 15 Juli 2012 - 20:11

    Jos :

    Lieve Sanne, dat moet wel indrukwekkend geweest zijn zo een tempel bezoeken fantastisch hoor. Jullie maken wat mee zo op een dag.
    Van die botanische tuin is natuurlijk wel prachtig daar had ik inderdaad wel bij willen zijn, kon ik meteen een beetje op je passen. Doe wel voorzichtig he ik wil je wel gezond weer thuis zien (ja snap je natuurlijk wel he bezorgde ouder).
    Veel succes verder met jullie reis en pas goed op elkaar.
    xxx papa

  • 16 Juli 2012 - 08:16

    Christianne:

    Geweldig Sanne,dat jullie er echt uit halen wat er in zit. Jullie dagen lijken langer te duren dan 24 u!! Heel goed, dat jullie elkaar ook ruimte gunnen, waar er behoefte aan is, maar houd elkaar wel in het snotje hé?, niet al te veel in je uppie ondernemen..( ffies geneuzel van een overbezorgde mam) nog 2 héérlijke weken daar joh! dikke kus voor jullie beidjes Xxx.

  • 16 Juli 2012 - 09:36

    Lieke:

    Weer een leuk verslag! Gaaf wat jullie allemaal mee maken!
    Geniet ervan!!
    xxx

  • 17 Juli 2012 - 09:15

    Ramona (Ranzijn):

    Hoi Sanne,

    Wat ontzettend leuk om je reisverhalen te lezen, Ik ben zelf 15 jaar geleden in Sri Lanka geweest en heb er hele leuke herrineringen aan overgehouden, En ga er ook zeker ook weer een keer naartoe. Ga er onwijs van genieten want voor je het weet is het voorbij!!! Groetjes Ramona.

  • 17 Juli 2012 - 10:57

    Sylvia:

    Hey Sanne,
    wat lief dat je me een app stuurde vandaag. Ik was natuurlijk weer blond, want ik had niet door dat ik iedere keer kon reageren. Ik geniet ontzettend van je verhalen. heb er een dagtaak aan, maar daar maak ik elke keer met liefde tijd voor. Geniet nog maar lekker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 07 Mei 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 20324

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Eilandhoppen, orang utangs en goede surf

29 Augustus 2014 - 07 November 2014

Puur natuur en primitieve zorg

01 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Tijd voor curry's en theeplantages

Landen bezocht: