Colombo - Reisverslag uit Nilaveli, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Colombo - Reisverslag uit Nilaveli, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Colombo

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 Juli 2012 | Sri Lanka, Nilaveli

Ayubowan!

Zo nog maar even een verslagje van 3 dagen in een :)
Eergisteren hebben we uitgecheckt bij het Grand Oriental hotel om vervolgens te verkassen naar ons eerste én laatste hotel in Sri Lanka: het Renuka hotel :)
Dit keer hebben we een kamer in de nieuwe vleugel (welgeteld €3,- duurder ofzo) en het is echt een hele mooie grote kamer. Lekker ruim en nieuw, super schoon en met mooie details. Ook een lekkere ruime douche dus we kunnen ons hier prima vertoeven de laatste dagen. Verder hebben we een bezoekje gebracht aan een Nederlands kerkje: de wolvendaal kerk. Daar gingen we op zoek naar het graf van verre familie van danusha's moeder. Echt grappig want wij helemaal zoeken want overal in de vloer waren grafstenen verwerkt. Wat bleek nou, was het een heel groot doek wat aan de muur hing. Wel leuk dat we het hebben gevonden, het was ook wel gek om allemaal Nederlands te zien terwijl je in Sri lanka bent ;)
's Avonds zijn we heerlijk uit eten geweest in een van de luxe restaurants van het Cinnamon Garden Hotel. Dit keer hebben we bij het poepie sjieke vlees restaurant the London Grill genoten van een lekkere biefstuk. Dat was wel ff goed want we hadden die dag verder niet zo goed gegeten (oeps).
Daarna hadden we om 11 uur afgesproken met Kristeen om uit te gaan in Colombo! Nou om 12 uur kwam ze aanrijden met haar vriend en beste vriendin. We gingen naar Club Mojo. Ik viel wel lekker op tussen alle locals haha :p de muziek was lekker ouderwets met af en toe een wat nieuwer nummer, iedereen danste als een malle en ze houden erg veel van wodka & tequilla kan ik je vertellen :p We hebben een hele gezellige avond gehad en rond een uurtje of 6 geloof ik waren we weer terug in t hotel.
De volgende dag (gisteren) was dus zoals je wel kunt voorspellen niet heel bijzonder. Onze roes uitgeslapen en om toch nog even naar buiten te gaan die dag hebben we wat boodschappen gedaan bij Keels super in Crescat  shopping mall. Die avond een ander restaurant bij dat hotel uitgekozen: dit keer gingen we voor een Italiaans restaurant Echo. Danusha had een lekkere pasta en ik heb een heerlijke verse pizza gegeten.
Vandaag ging de wekker om 10 uur. We wilden nog even wat zon pakken op het strand dus we zijn naar Galle Face Green Boulevard gelopen. Daar hebben we heerlijk op een bankje in het zonnetje gezeten met als uitzicht de wilde zee. Het was wel jammer dat je in deze moesson periode niet kan zwemmen ivm de sterke stroming. We hebben het ook niet heel lang uitgehouden want het was echt heel heet daar & we werden giga aangestaard omdat er bijna alleen maar locals waren :p
Daarna wilden we naar de bios, alleen er draait maar 1 film en die draaide pas een uur later dus toen zijn we door gewandeld naar de mango (ja die heb je hier ook :p) en daarna nog lekker een hamburger gegeten bij de Mac! Jummie :)
Daarna kwamen we heerlijk bezweet aan in de hotelkamer dus lekker ff gedoucht. Vanavond gaan we weer eten bij dezelfde Italiaan als gister, want heel veel restaurants zijn dicht ivm een of andere feestdag. Maar stiekem vinden we dat helemaal niet erg want het eten daar is heel lekker!

Liefs,

Sanne

• 29 Juli 2012 - 18:18

Karin:

Hey lieffie, ik hoor het alweer: in Sri Lanka kunnen ze ook de bloemetjes buiten zetten...
    Heerlijk dat jullie zo lekker genieten, is super om te lezen!
    Het aftellen is hier begonnen....we willen jullie nu toch heel graag weer zien! Liefs en dikke kus XXX mama

• 29 Juli 2012 - 21:12

Opa En Oma Könst:

Hallo Sanne,

weer een berichtje van Opa en Oma, ja we zijn thuis uit Hardenberg waar we een heerlijke lange week bij Astrid, Gert en Finn zijn geweest. We hebben je verslagen wel gevolgd hoor en lazen dat jullie het ondanks dat Danusha ziek was goed naar jullie zin hadden. Fijn dat jullie in het hotel zitten waar je eigenlijk direkt heen wilde. Kom je wel uitgerust naar huis met dat uitgaan tot diep in de nacht?
    Het is nu aftellen, we vinden het fijn dat het er bijna op zit al zijn je verslagen heerlijk om te volgen, toch zijn we benieuwd naar je foto's en verhalen en hopen dat je snel langskomt als je weer thuis bent, groetjes en een dikke kus van Opa en Oma

• 29 Juli 2012 - 22:53

Jos:

Hoi Sanne, wij hebben hier ook een zomers weekje achter de rug, was een paar dagen tegen de 30 graden aan. Fijn dat jullie weer in hetzelfde hotel terecht konden en weer iets bekends konden eten. En uitgaan dat kunnen ze daar dus ook, zes uur, ja dan wil je overdag wel even op je bed blijven liggen!
    Een film is niet echt veel keus, hebben zeker nog niet van Pathe unlimited gehoord,
    maar dat haal je hier wel weer in.
    Fijne dagen nog samen en ik kijk alweer uit naar je thuiskomst.

xxx papa

• 29 Juli 2012 - 23:22

Monique Piet:

t,Ja Sanne
    Zoek je een graf in de kerk hebben ze haar aan de muur gehangen.
    Daar hebben wij toen niet gekeken, jullie hebben gewonnen.
    Leuk om de foto's te zien, de man van Danusha's "bedbedbedbedbedbedbedbedover over groot Oma"
    was Gouverneur van Srilanka. Hij werd afgezet door de engelsen.

Jullie hebben je draai wel gevonden luxe restaurants, en feesten op z'n europees, al is het dan een beetje "2001" je zou het in Srilanka niet direct verwachten, het is toch een "ontwikkelingsland"
    Geniet je nog maar een paar dagen suf, wij hebben de sloffen van D al klaar gezet, bedje opgemaakt en de auto vol getankt.
    Nog maar een paar dagen, hoewel de lading anders is, voor jullie dan voor ons, fijn is het wel.

• 30 Juli 2012 - 10:37

Christianne:

Fijn Sanne, dat jullie het daar zo relext kunnen afronden, zodat jullie "fris" aan de terugreis kunnen beginnen.
    Heel leuk om te lezen, dat het uitgaansleven toch een opmars heeft gemaakt, en ook andere westerse zaken zoals een Pizzaria en Mac daar voet aan de grond krijgen...al heeft het autentieke natuurlijk ook wel wat.
    Ik zie je snel... kusssssssssss voor jullie beidjes.

• 30 Juli 2012 - 12:28

Danielle & Bernadette:

Hee Sanne! Wij hebben ook al je verhalen gevolgd en het klinkt allemaal fantastisch! Geniet van de laatste dagen daar en we hopen snel nog veel meer verhalen te horen, inclusief foto's natuurlijk ;) Tot snel xxxxx

• 30 Juli 2012 - 15:20

Sanne Goossens:

Maak jullie maar geen zorgen om foto's die heb ik genoeg haha! Als ik thuis ben ga ik zo'n leuk albumpje maken en dan kom ik snel langs om alles te laten zien en om ng meer verhalen te vertellen natuurlijk!
    Het einde is al in zicht, dat is fijn maar toch ook gek. Ben al bijna een echte sri lankaan aan het worden haha :p
    Vanavond en morgen nog even genieten van Colombo en dan is het alweer inpakken geblazen want 1 augustus worden we om 9 uur ongeveer weer in het vliegtuig verwacht ;)
    Fijn dat iedereen zo geniet van mijn verslagen, dat is goed om te horen!

Dikke kus, Sanne

• 31 Juli 2012 - 12:29

Elmar:

Zo liefje. Fijn om te weten dat je binnenkort weer terug bent. Geniet nog even lekker lieve schat. Xxxxxx

• 31 Juli 2012 - 20:04

Georgette:

hoi Sanne,

Geweldig al die verhalen van je.Je hebt in ieder geval veel gezien en meegemaakt daar. Nu een hele goede reis en we hopen je weer veilig in Holland te zien.
    Groetjes van ons XXX