Nairobi National Park - Reisverslag uit Nairobi South, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Nairobi National Park - Reisverslag uit Nairobi South, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Nairobi National Park

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 September 2014 | Kenia, Nairobi South

Vrijdag gelukkig een dagje thuis samen met Karin & Shireen :) Voel me al een stuk beter en veel aan school kunnen doen. Verder dachten we er is niemand thuis, alleen onze Rosa, dus misschien kunnen we heel even kort wat zonnestraaltjes meepakken in een korte broek en hempje (ik bedoel ik moet wel als neger thuis komen toch?).
Eerst van plan in de achterkant van de tuin te gaan, bleek een hele basisschool uitzicht te hebben op onze tuin dus die werden helemaal wild. Gauw weer omgedraaid onder luid 'Aaaaah' geroep, duidelijk teleurgesteld.
Een mooi plekje aan de voorkant gevonden en toen kwam Rosa. Eerst beledigt ze Karin door haar benen steaks te noemen (terwijl ze naar mijn mening misschien wel de gespierdste benen van ons alle 3 heeft :o). Vervolgens deed ze een beetje raar en praatte ze erg veel onverstaanbaar Swahili. Nouja, gaat wel weer over dus lekker gaan liggen. Staat ze serieus vanuit de gang, hangend op de vensterbank non-stop naar buiten te kijken en te bellen! Blijkbaar zijn we een toeristische attractie, net als zebra's voor ons zijn hihi. Toch maar weer terug getrokken naar binnen.
De dag erna de plannen om wat leuks te doen en dat is, je gelooft het nooit, zonder problemen gelukt! Eerst de safari walk gedaan, een soort wandeling over een grote brug/vlonder die loopt door een hele grote dierentuin waar dieren zijn opgevangen die vroeger gewond of als wees zijn gevonden. Een giraffe kunnen aaien, een albino zebra gezien en cheeta's en een luipaard die voor ons poseerden gefotografeerd. Daarna zaten we te wachten op een bankje tot we naar een dans voorstelling gingen. Erg hilarisch toen een groep schoolkinderen zo gefascineerd was door het uitzicht van wazungu's dat ze stuk voor stuk als domino's tegen een paaltje aanliepen die midden op de stoep stond xd.
De plannen wijzigde echter toen een Duitser met zijn Keniaanse vriendinnetje naar ons toe kwam met de vraag of we een jeep wilde delen voor Nairobi national park. Dit hoefden we ons natuurlijk geen 2x te laten zeggen dus meteen de jeep in voor een rit van 3u langs heel veel giraffen, zebra's, empala's, struisvogels, wildbeasts, secretarisvogels, een krokodil en zelfs prachtige leeuwinnen die aan t relaxen waren in de schaduw en dit alles met de skyline van Nairobi city op de achtergrond!
Helaas de batterij van zowel Karin als Shireen haar camera die ermee ophield maar toch veel mooie foto's gemaakt. Tot slot wachtend met een ijsje op de taxi mijn broodje pindakaas die over was gevoerd aan een aapje die er volgens mij erg van heeft genoten.
Zondag nogmaals naar de massai market want nee ik had nog niet genoeg souvenirs ingeslagen. Blijkbaar ben ik erg goed geworden in afdingen en dat bleek toen ik bij een kraampje wat wilde kopen, de originele eigenaar was er niet dus een van de andere 100 verkopers nam het over (dat gebeurt hier wel vaker). Na een half uur lang onderhandelen ofzo had ik het toch voor de prijs die ik wilde. Helemaal happy en bezig de laatste dingetjes in te slaan stond er ineens een groep van 10 boze Kenianen om ons heen. Ze kwamen met een of ander vaag verhaal dat het poppetje die ik kocht niet zonder de ander verkocht kon worden omdat het 'collectors-items' waren (waarschijnlijk is hij gewoon te veel gezakt met de prijs) en de eigenaar terug kwam en erg boos was dat ik dat wel had gedaan. Ik moest dus maar de andere ook kopen maar wilde ik niet dus dan moest ik m maar terug geven en kon ik mijn geld krijgen. Ze duwde het geld al in mijn handen maar toen kwam Karin te hulp, vastbesloten dat ik mijn aanwinst zou houden legde ze het geld op de grond: just keep it, we are going en vervolgens liepen we weg. Nog een heel stuk achtervolgd maar uiteindelijk hebben wij gewonnen.

Tot slot even nog een klein verhaaltje over ons menu.
- Soup. Men neme de basis voor een sausje (let op: dit kun je overal bij serveren) tomaat, ui, bouillonblokjes (niet te zuinig!) en dit lekker laten indikken.
- Bot met kip. En dan is t echt hopen dat er stukjes kip aan het bot zitten en dat wanneer je een hap neemt er niet toevallig nog bot in zit.
- Beefstew. Alhoewel je kan het ook pees noemen want t is zo taai gewoon niet doorkauwbaar, zelfs de soep saus maakt het niet lekker.
- Ugali. 3 woorden: nooit aan beginnen. Kenianen zijn er dol op en je wordt er groot en sterk van, maar deze maispap, ook wel cement, smaakt korrelig en droog en je kan net zo goed een hap zand nemen. Je kan het wel overal bij eten en het kan lekker met je handen, dat scheelt xd.
- Aardappelen. Kan gepureerd met pompoen, kan ook in je spaghetti saus, waar kan het eigenlijk niet bij, die Nederlanders zijn er toch gek op?
- Bruine bonen. Gadverdamme, de geur alleen al van deze vieze grijze bende is niet te harden.
- Koolsla. Fijngesneden en opgewarmd in wat kruiden, op zich lekker maar dit wordt om de dag op tafel geserveerd.
- Chapati. Thank god for Chapati. Erg lekker, soort pannenkoekje. Bij het eten van deze is bestek niet meer nodig, want dit fungeert als je lepel.
- Chai. Heerlijke Keniaanse thee, je kookt een pan water, doet er theekruiden en veel melk in en daarna drinken met veel suiker.
- Wit brood. Eet je zonder beleg of alleen met boter, smaakt zeer zoet en eet je bij ontbijt maar ook als tussendoortje bij de thee en lunch.

  • 22 September 2014 - 12:47

    Anita:

    Hoi Sanne, fijn dat het weer beter met je gaat!
    Zo konden jullie in ieder geval het weekend nog wat leuks doen.
    Klinkt goed Nairobi National Park en op de foto's die Shireen stuurde,
    ziet het er ook prachtig uit. Sommige dingen vind ik nog wel wat spannend klinken,
    zoals '10 Kenianen om ons heen'. Durven jullie daar nog wel naar die markt?
    Ik zou zelf ook niet zo snel in een jeep stappen bij mensen die ik niet ken. Maar ach, jullie
    zullen echt wel weten wat je doet en zo zie je wel wat!
    Veel plezier daar en eet smakellijk ;)! Groeten Anita

  • 22 September 2014 - 14:02

    Opa En Oma:

    Hoi lieve Sanne,
    wat heerlijk om te lezen dat het weer wat beter met je gaat. Je maakt wel van alles mee daar in Kenia en het afdingen gaat misschien te goed als de marktllui er niet zo blij mee zijn dat het volgens hen te goedkoop weggaat en goed van jullie dat je voet bij stuk hebt gehouden.
    Het lijkt ons schitterend om zo'n safari te doen en fijn dat jullie de kosten konden delen met die Duitser en zijn vriendin. We zijn nieuwsgierig geworden naar je foto's, want die heb jij ook vast gemaakt. Je schrijft alles op zo'n manier dat we mee kunnen genieten, zelfs zo goed dat ik er zeker niet heen hoef alleen al om het eten wat je beschrijft. De cultuur van Kenia mee maken lijkt me wel heel mooi en je werk in het ziekenhuis ook, blijf voorzichtig met wat je doen en geniet van alles wat je meemaakt, dikke kus en veel liefs van Opa en Oma

  • 22 September 2014 - 14:13

    Karin:

    Top om nu eens geluk te hebben met een uitje!!! Maar idd ook ik vind 10 boze Kenianen en een jeep delen met onbekenden spannend.... Maar ja dat zal wel komen omdat ook ik de moeder ben :-)
    Hm ik ben altijd in voor onbekend eten, helaas zit het voor jullie niet altijd mee....
    Het beste nieuws van dit verslag is wel je gezondheid: ben blij dat het beter gaat!!!
    Liefs en dikke knuffff van mama XXX

  • 22 September 2014 - 22:50

    Jos:

    Lieve Sanne,
    Blij dat je weer aardig bent opgeknapt maar doe nog wel voorzichtig hè ;)
    Wat een leuk lang verhaal heb je weer geschreven zeg en wat een avontuur hebben jullie weer beleefd. Mooi he die beesten zo in de vrije natuur, zien we hier alleen op tv of dvd.
    Volgens mij ben je al aardig gekleurd zoals ik op de foto zag, is het nog een beetje uit te houden met de warmte?
    Zal vast wel een mooi gezicht zijn als al die koppies jullie aanstaren,leuk voor een foto.
    Veel plezier verder en tot je volgende verhaal maar weer.
    Liefs papa XXX



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 07 Mei 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 20325

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Eilandhoppen, orang utangs en goede surf

29 Augustus 2014 - 07 November 2014

Puur natuur en primitieve zorg

01 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Tijd voor curry's en theeplantages

Landen bezocht: