Baby's, huiswerk en Dilpack - Reisverslag uit Nairobi South, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Baby's, huiswerk en Dilpack - Reisverslag uit Nairobi South, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Baby's, huiswerk en Dilpack

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 September 2014 | Kenia, Nairobi South

Wat een goede eerste dag in het Thomas Bardano House!! Het begon met een rondleiding door Nathan, een gast uit Schotland die zo snel met een accent praatte dat ik helaas geen woord van de info kon verstaan xd het is echt een heel goede organisatie en ze hebben alles keurig op orde, in tegenstelling tot het weeshuis van afgelopen week waar ze in stapelbedden die half in elkaar storten in hun bed plassen waardoor vervolgens de urine op de gene in het onderste bed drupt..
Hier hebben ze verschillende 'huisjes' met 1 mama en 1 auntie (huishoudster/tante idee). De huisjes zijn leuk en knus ingericht met knuffels en de slaapkamers zijn gelukkig ook netjes met klamboe en al.
We hebben de crèche gezien en liedjes gezongen en ballen gekleurd, heel snoezig, en daarna door naar de kamer van de abandoned baby's.
Er lagen hier 2 grote matrassen met zo'n 14 kleine super schattige baby's erop. We hebben geholpen met luiers verschonen (jaja de old fashion katoenen luiers) en daarna voeder tijd haha. Allemaal een baby op schoot, slabbetje om gedaan en hup de flesjes erin, boertje laten en de volgende. En wat heb ik genoten! De moeder gevoelens bij Karin en mij kwamen giga opborrelen, echter kon Shireen er totaal niet van genieten. Ze is niet zo into babies, maar dat kan er hier echt niet in. Als je een vrouw bent moet je kinderen krijgen ofzo. Gelukkig kon ze aan de slag in de keuken :)
Vervolgens ook bij de peuters een geprakt hapje gegeven en alle baby-bedjes verschoond. Daarna bij een giga supermarkt tusky's geweest om wat chocola voor Diana te kopen (t was haar verjaardag). 's Avonds heerlijk bij Diana gegeten. Er was kokosrijst, biefstuk, kip, groentesalade, guacamole, aardappels uit de oven en geroosterde banaan en ik heb mijn buikje rond gegeten. Als toetje een bananensmoothie en een stuk of 5 mandaza's (soort kleine oliebollen, echt heerlijk en verslavend)!
Verder dit weekend veel aan school gedaan en lekker gelezen in het zonnetje op de schommel.
Zondag avond heerlijk schnitzel en patat gegeten bij Cathy, Peter (baas van Jeroen) en Tijmen en een rondleiding gehad door hun fabriek Dilpack Kenya. We hebben leuke verhalen gewisseld over onze ervaringen in Kenia, hele aardige gastvrije mensen en het was echt super gezellig. Ik ben weer helemaal klaar voor een werkweek, ben benieuwd wat ik nu weer ga zien.

  • 28 September 2014 - 20:57

    Anita:

    Hoi Sanne, wat heerlijk weer om je verhaal te lezen.
    Fijn om te weten dat jullie het naar je zin hebben.
    Helaas........ ik hoopte dat Shireen baby's toch nog leuk ging vinden,
    maar ik vrees dat ik toch echt nooit oma wordt........
    Fijne werkweek voor jullie alledrie! Groeten Anita

  • 28 September 2014 - 21:36

    Opa En Oma:

    Hallo lieve Sanne, wat leuk om dat mee te maken 14 baby's op zo'n knuffel mat. Dat lijkt mij ook erg leuk. Ga jij het niet te leuk vinden, ik wil wel overgrootmoeder worden maar nog niet nu hoor. Wij hadden toen je moeder en Astrid en Sylvia geboren waren ook alleen de katoenen luiers, dus heel veel was. Wel vervelend dat niet alles is zoals het hoort en dat het bedplassen overal door heen gaat, gelukkig is dat hier wel anders geworden. Fijn om te lezen dat je ook gelukkig lekkere dingen te eten krijgt. Geniet van de leuke en leerzame momenten, heel veel liefs en een dikke kus van Opa en Oma

  • 28 September 2014 - 21:47

    Karin:

    Goh wat word ik toch ontzettend blij van dit soort verhalen!!!
    Zo fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben en dat ook je gezondheid weer helemaal goed is!!!
    Lekker doorgaan met genieten want wanneer jullie het fijn hebben is het voor ons als thuisblijvers ook fijn!!!
    Liefs en dikke knuffff mama XXX

  • 29 September 2014 - 08:37

    Sylvia:

    Lieve Sanne,
    wat word ik jaloers van 2 grote matrassen met
    allemaal kleine bruine baby'tjes.
    Kun je er niet één voor me meenemen in je koffer:)
    Het zou ook echt iets voor mij zijn.
    Geniet er maar lekker van.
    Liefs Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 07 Mei 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 20382

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Eilandhoppen, orang utangs en goede surf

29 Augustus 2014 - 07 November 2014

Puur natuur en primitieve zorg

01 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Tijd voor curry's en theeplantages

Landen bezocht: