Hippo's en hiking - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Hippo's en hiking - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Hippo's en hiking

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Oktober 2014 | Kenia, Naivasha

Jambo!
Terwijl ik dit verslagje schrijf zit ik met een zonnetje op mijn gezicht en een windje door mijn haar opgepropt in de matatu onderweg naar huis.
Het weekend begon met een bezoekje aan t weeshuis. Helaas geen baby hugging deze keer want de baby's waren in quarantaine ivm de mazelen dus lekker de hele tijd met de peuters gespeeld, getekend en gezongen. Ben zelf nog onderuit gegleden in een kuil toen ik een van de kiddo's duwde op de schommel (zo veilig is t speeltuintje) xd.
Zaterdag was t tijd voor een 2e poging lake naivasha. Deze keer alles goed opgezocht en Diana heeft ons afgedropt bij de goede matatu en in naivasha town stond George ons al op te wachten. Onderweg wel gelachen, een viespeuk keek non stop naar mijn borsten dus Karin zegt: would you stop looking at her breasts, thats not descent. Hij schaamde zich dood en wist niet waar die t zoeken moest!
Daarna nog een stukje met 3 personen op een motor naar Mount Longonot gereden, had toch wel een beetje flashbacks naar een jaar geleden met Jeroen op de motor maar alles is goed gegaan en t was best hip en onze 'hike' kon gaan beginnen. Best pittige stukjes klimmen tussendoor en dan in de ijle lucht en de brandende zon maar het uitzicht boven was prachtig! Je keek zo de krater in waar een gigantisch oerwoud is.
Helemaal kapot aangekomen bij Fisherman's camp waar we uitkeken op lake naivasha met prachtige vogels en natuur. 's Avonds genoten van een burger en een tusker biertje, helaas wel gestoord door een domme man die boos werd omdat we iemand een aapje noemde en hij zelf ook een (geldbeluste) Keniaanse vriendin had. We maakte alleen maar een grapje, hij was ook blank maar dit was echt zo iemand die zwarte piet wil afschaffen omdat t racistisch is. Later op de avond een leuker gezelschap, de groep die in kittengela verblijft! Nog even lekker gekletst en ervaringen uitgewisseld en daarna een kort nachtje gemaakt, heb t voor het eerst koud gehad in Kenia deze nacht haha.
Zondag vroeg eerst een boottocht over oloiden gemaakt, wederom prachtig uitzicht en we hebben veel nijlpaarden en een paar flamingo's gezien. Daarna meteen door naar Crater Lake waar je een wandelende safari kon doen en wat een ervaring was dat!
Rustig aan de wandel, zit daar ineens een nijlpaard. Eerst denk je o cool en maak je een paar foto's maar toen werd ie nogal wild en de gids zette m op een lopen! En geloof me als je dat ziet weet je dat t foute boel is. Karin en ik rende voor ons leven maar Shireen bleef verstijfd staan. Gelukkig ging hij niet de heuvel op en was Shireen op een veilige afstand maar was toch wel even schrikken (hartslag 200)!!
Vanmiddag in de matatu kwamen we weer de andere groep tegen en een nieuw record gevestigd: 25 mensen (waarvan 7 mzungu's) erin gepropt (plek voor 16 personen, dan heb je even een beeld) ;)
Had net ook nog prachtig uitzicht, rift valley, Oja en een man die langs de weg en public zat te poepen, terwijl er 2 meter verderop bosjes en bomen zijn waar hij zich kan verstoppen. Maarja in Kenia kan dat gewoon! Gekke Kenianen. De heenweg ook weer voor de 100ste keer aangesproken door een dronken gast en nu maken we d'r soms maar een spelletje van. Ik vroeg of hij me nu 5x zag en Karin vroeg hoeveel vingers ze op stak en hij ging spontaan wiebelen op zijn benen hihi
En de rest van de avond lekker in de relax modus en nagenieten van een top weekend :)

  • 12 Oktober 2014 - 18:22

    Karin:

    Jeetje Sanne, ik word steeds nieuwsgieriger naar je foto's en filmpjes van deze fantastische werkvakantie!!!!
    Wat maken jullie toch veel bijzondere dingen mee... Zoveel heb ik in mijn hele leven bij elkaar nog niet eens meegemaakt :-)
    Die peutertjes waren vast ook erg schattig hihi
    Idd lijkt het me ook erg eng als je later merkt dat Shireen daar verstijfd achter gebleven was....maar gelukkig alles weer goed afgelopen.
    Nog maar 2 weken stage en dan nog 2 weken genieten (de tijd is toch wel omgevlogen hoor)
    Dikke knuffff en liefs van mama XXX

  • 12 Oktober 2014 - 18:51

    Jos Goossens:

    Lieve Sanne,
    Zo jij kan niet zeggen dat je niets gedaan hebt dit afgelopen weekend.
    Wat een verhaal zeg, was mijn weekend toch een stuk rustiger.
    Wel een heerlijk weer hier vandaag, echt herfst met een zonnetje.
    Fijn dat jullie je zo goed vermaken daar, maar pas goed op samen en blijf elkaar in de gaten houden.
    Liefs papa xxx

  • 12 Oktober 2014 - 19:38

    Jeske:

    Ik vond het ook erg leuk om jullie tegen te komen, toch wel weer fijn een beetje Nederlands om me heen, en dan waren het ook nog eens drie super gezellige meiden :)
    xx

  • 13 Oktober 2014 - 10:53

    Anita:

    Hé Sanne, wat een avonturen!
    Ik ben ook benieuwd naar foto's. Shireen gaat proberen alvast e.e.a. per mail te versturen.
    Begreep zij vandaag, niet helemaal fit, thuis is en daar dus even tijd voor heeft.
    Als wifi tenminste meewerkt........
    Begreep dat jullie ook wilden dat zij even naar de dokter gaat met het hoesten enz.
    Lijkt me niet onverstandig. Nogmaals, fijn dat jullie zo goed op elkaar letten en het samen
    leuk hebben. Zo gaaf om te horen wat jullie allemaal mee maken.
    Veel plezier en geniet lekker! Groeten Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 07 Mei 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 20376

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Eilandhoppen, orang utangs en goede surf

29 Augustus 2014 - 07 November 2014

Puur natuur en primitieve zorg

01 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Tijd voor curry's en theeplantages

Landen bezocht: