Regen, verse kip en karura forest - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Regen, verse kip en karura forest - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Regen, verse kip en karura forest

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 Oktober 2014 | Kenia, Naivasha

Wat een weer hebben we gehad hier vrijdag zeg! Het kwam met bakken uit de hemel en als het hier regent, breekt de hel los. We gingen vrijdag lekker sushi eten met de andere meiden en toen we ze gingen ophalen (een stukje van 10 minuten) deden we er een uur over! Ook de weg naar het restaurant was lang dus rond half 9 zaten we eindelijk lekker aan tafel.
Maar ik moet toegeven: het was het dubbel en dwars waard! Heerlijke sushi geserveerd op een prachtige houten boot, dus heb mijn buikje weer vol gegeten.
Eigenlijk zouden we daarna nog uit gaan, maar het weer was zo erg dat zelfs in t restaurant de stroom een keer uitviel en de weg werd met het uur onbegaanbaarder, dus toch voor de zekerheid maar een weekje uitgesteld.
Zaterdag wat aan school kunnen doen dus mijn gpo is eindelijk lekker af! En 's middags nog de stad in geweest. En wat we toen toch weer mee maakten... Ik heb echt een paar seconden gedacht dat ik nooit meer thuis zou komen. We liepen rustig rond en ineens gaan allemaal mensen rennen. De gruwelijkste dingen schieten door je gedachten en we zijn gauw een winkel in gevlogen.
Doodsbang stonden we daar maar gelukkig bleek na een paar seconden dat door de regen en slechte elektriciteitskabels mensen een schok hadden gekregen en t daardoor op een rennen zette maar wat een paniek overal meteen zeg!
Bij thuiskomst lagen er 4 kippetjes vastgebonden op de grond. Bleek dat onze rosa deze wel even ging slachten. Ik moet toegeven, respect voor haar hoe snel ze deze klus geklaard had! En wat een heerlijk aanzicht alle ingewanden, onthoofde kippen en bloed op het aanrecht.
Karin werd er behoorlijk boos om en rosa riep steeds: those are for you! en ze lachte zich rot ;)
Daarna nog een hartverzakking gehad door Willis. De stroom viel weer uit en t was pikkedonker in huis. Ik wilde de kaars gaan halen en die kleine gluiperd is zachtjes achter me aan geslopen. Door zijn huidskleur zie je m gewoon echt niet en boe! Daar was die ineens. Ik schoot voor mijn gevoel met mijn hoofd door het dak en wederom rosa weer de slappe lach :p
Vandaag was het weer eens tijd voor een handwasje (mam je zou trots op me zijn) en verder lekker rustig aan. 's Middags om weer even het huis t ontvluchten naar Karura forrest geweest, wel grappig eerst 10 rondjes gereden want de taxi chauffeur Yunus wist de weg niet. Maar van sight seeing krijg ik gelukkig nooit genoeg dus dat scheelt! Ook was hij heel aardig en wat ik zo schattig vond, hij is de enige persoon de ik ooit terug heb zien praten tegen zijn navigatie systeem, hij bedankte haar zelfs hihi ;)
Het was echt een hele gave wandeling en het bos was fantastisch. Het zijn eigenlijk heel veel verschillende soorten bos in een. Het ene stukje leek net een Nederlands bos, een stuk verder op waren alleen maar naaldbomen en plots loop je in een prachtig stuk woud met een soort palmbomen en lianen om je heen. Ook zijn we langs een waterval gelopen en hebben kleine grotten gezien. Gelukkig zijn we maar 1x verkeerd gelopen terwijl er, typisch Keniaas, 3 verschillende manieren waren om de weg aan te geven. Kleuren, nummers en bordjes.. duidelijk he!
Er wandelden ook wel veel locals en de wandel outfit van de vrouwen is wel grappig. Hakjes en het mooiste jurkje wat ze in hun kast hebben hangen, stelletje mafkezen!

En dan staat alweer het laatste weekje stage op de planning. Ben benieuwd wat ik nog ga beleven deze week, ben blij dat vakantie eraan komt maar heb t toch ook wel heel erg naar mijn zin gehad!
Maarja, nog langer wegblijven overleef ik ook niet denk haha :p
Voor nu zeg ik: lala salama (slaap lekker)!

  • 19 Oktober 2014 - 21:44

    Anita:

    Hallo Sanne (en Shireen en Karin),
    Wat een heftige verhalen. Kan me voorstellen dat jullie je
    rot geschrokken zijn toen iedereen begon te rennen.
    Gelukkig viel het mee. En wat een boefje is die Willis zeg!
    Inderdaad, jullie laatste weekje stage alweer.
    De tijd gaat nu ineens wel heel snel.
    Ben benieuwd naar de verhalen van de laatste week ziekenhuis.
    Veel plezier! Groeten Anita

  • 19 Oktober 2014 - 22:32

    Karin:

    Zit een uur in de bus van CS naar huis en jij maakt mijn hele reis leuk!!!
    Ik word iedere keer weer blij als er een verslag van je is :-)
    Jeetje wel ff schrikken van je enge ervaring, paniek is altijd eng vooral als je niet weet waarom....
    Tja en Willis, daar moest ik toch wel erg om lachen :-D
    En trots??? Lieffie Ik ben sowieso verschrikkelijk trots op je hoe je deze stage doet!!!
    Nou nog heel veel plezier deze laatste week met je stage en daarna nog 2 weken heerlijk genieten!!! Maar ik zal toch ook wel heel erg blij zijn wanneer het dan eindelijk 7 november is ;-)
    Liefs en dikke knuffff van mama XXX

  • 19 Oktober 2014 - 23:39

    Jos:

    Lieve Sanne,
    Leuk alweer een verhaaltje, volgens mij kan je wel een boek schrijven van jullie belevenissen;)
    Fijn dat jullie lekker sushi gegeten hebben, ook wel eens wat anders dan wat je in het gastgezin krijgt.
    Zo je laat mij ook wel weer even schrikken hoor, lijkt mij vreselijk als iedereen ineens gaat rennen en je weet niet waarom.
    Die Rosa lijkt mij wel een grappige vrouw die heeft vast al heel wat meegemaakt met die blanken:)
    Lijkt mij niet zo smakelijk om de kippen te slachten in de keuken hebben ze daar geen schuurtje voor of zo. Een kippetje is wel lekker natuurlijk en dan met appelmoes maar dat zullen ze wel niet hebben daar.
    Goh je laatste stageweek alweer, geniet ervan.
    En dan .... vakantie lekker hoor.
    Ben de weken stiekum al aan het aftellen hoor tot je weer thuiskomt.
    Doe voorzichtig samen en pas goed op elkaar.
    Liefs papa xxx

  • 20 Oktober 2014 - 09:02

    Opa En Oma:

    Hallo lieve Sanne, zo dat was leuk beneden komen vanmorgen, er was een nieuw verslag van
    je. Ik heb het direct aan Opa voorgelezen bij een heerlijk broodje en een kopje koffie.
    Ik ben blij dat het je laatste week stage is en dat je het kan afsluiten met .ik hoop, een fijne vakantie, geen regen want dan is er vast weer paniek, ze zijn dat zeker niet gewend?
    Hoewel de electriciteitskabels daar niet veilig zijn, zeker niet met regen. Fijn dat jullie ook weer eens heerlijk hebben gegeten, dat valt in jullie gastgezin wel eens tegen en Wllis lijkt me toch wel een verwend kereltje, is hij enig kind? De natuur is daar wel heel mooi met de verschillende soorten bossen. Je wordt wel in de war gebracht door de de nummers ,bordjes en kleuren die je moet volgen, ik zou verdwalen. Het geeft wel een fijn gevoel dat je werk voor school af is en je echt van je vakantie kan genieten. Heel veel liefs en een dikke kus van Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 07 Mei 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 20377

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Eilandhoppen, orang utangs en goede surf

29 Augustus 2014 - 07 November 2014

Puur natuur en primitieve zorg

01 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Tijd voor curry's en theeplantages

Landen bezocht: