Vervroegde Sinterklaas en the hobbit - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Vervroegde Sinterklaas en the hobbit - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Vervroegde Sinterklaas en the hobbit

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Oktober 2014 | Kenia, Nairobi

Vrijdag was ik zo gelukkig, de mazelen waren eindelijk over dus Karin en ik hebben de hele ochtend baby's vertroeteld, gevoed en verschoond. Met een paar van de kleintjes hebben we geoefend met staan en lekker buiten in de zon gechilt. Een werknemer zei zelfs tegen ons: jullie moeten er een kiezen! Karin heeft nu een zoontje Bryan en ik een zoontje Jeremy haha :p (als ik m mee kon nemen had ik het gedaan!!)
Deze middag hebben we voor Sinterklaas gespeeld. Bij Thomas Bardano hebben ze al zoveel spullen en de andere weeshuizen waren zo corrupt dus we zaten al een tijdje te denken wat we met alle spullen zouden doen. De knuffels hebben uitgedeeld in Mama Lucy donderdag en de rest buiten op straat en in een school. Die blik in de ogen van de kids terwijl je ze simpel een pakje kleurpotloden geeft, echt onbetaalbaar! Het geluk en de blijheid straalde van ze af en ze waren helemaal enthousiast.
's Avonds was het poging 2 om uit te gaan en ervoor samen Diana en de andere meiden uit eten gegaan: alweer tijd voor sushi!
Vervolgens doorgesneld naar gipsy's een leuke club waar veel blanke komen maar waar ook wel wat Kenianen komen en Afrikaanse muziek wordt gedraaid. Het was echt een geweldige tijd en heb het super naar mijn zin gehad. Zelfs een beetje les in Afrikaans met je billen schudden gehad van wairimu haha zag er vast prachtig uit ;)
De rest van het weekend heerlijk rustig aan gedaan en 2x geluncht bij Java's (dat ga ik nog wel missen).
Vandaag echt aan het beginnen met vakantie vieren en de aftrap was een wandeling over ngong hills. Clemend wandelde lekker met ons mee en we hadden een security guide bij ons, verplicht maar best wel onzin haha.
Geweldig hoe Clemend heeft genoten, een hele fotoshoot (van het uitzicht maar ook van zichzelf :p).
Het voelde echt een beetje alsof ik in een landschap van the hobbit wandelde. Het was zo mooi om te zien! Prachtige groene heuvels met een uitzicht waar je u tegen zegt. Kortom: genieten dus.

Vandaag ook afscheid genomen van Karin. Zij gaat morgen met Dave op pad naar Tanzania! Gek hoor om nu met zijn 2e te zijn na 8 weken met zijn 3e. Nu een groot deel van de koffer vast gepakt en een rugtas gevuld want 3 dagen Masai Mara voor de boeg!
P.s. zal woensdag tijdens ons laatste avondje in het gastgezin daar een verslag over plaatsen.

• 26 Oktober 2014 - 17:13

Jos:

Lieve Sanne,
    Leuk dat jullie zo een dagje hebben genoten van de baby's, ook een leuke naam Jeremy;)
    Lijkt mij geweldig om te zien dat ze met kleine dingen zo blij zijn,
    heb hier ook nog genoeg knuffels maar ja een beetje ver hè!
    Ze zullen het daar wel jammer vinden dat jullie weer weggaan.
    Lijkt mij schitterend om te zien zoals jij het landschap omschrijft, nog even dan kunnen we foto's kijken, ben reuze nieuwsgierig.
    Veel plezier verder en geniet van je vakantie, een lsecurity guide geeft mij wel een veilig idee.
    Pas goed op en geniet van al het moois.
    Liefs papa Xxx

• 26 Oktober 2014 - 17:17

Karin:

Heerlijke laatste dagen dus!!! Fijn om te lezen hoor!!!
    Baby's, lekker eten en uitgaan, kan niet beter :-)
    Nu lekker gaan genieten van jullie welverdiende vakantie meiden!!!
    Kijk uit naar je verslagen
    Liefs en dikke knuffff van mama XXX

• 26 Oktober 2014 - 18:06

Opa En Oma:

Hallo lieve Sanne, het aftellen is begonnen, eerst nog een fijne vakantie en dan gaan jullie naar huis. Ze zullen jullie daar wel missen, maar hier zijn we dolblij als je weer in Nederland bent. Je hebt nu wel genoeg ervaring opgedaan denk ik. Dat kunnen ze je niet meer afpakken, al zal het moeilijk zijn om de lessen hier te volgen als je al zoveel zelf hebt mogen zien en doen. Heerlijk gevoel voor jullie om voor Sinterklaas te kunnen spelen, wat hebben kinderen het hier toch goed en zijn soms dan nog ontevreden. Eigenlijk moest iedereen meemaken wat jullie hebben gedaan, dan waardeer je weer hoe makkelijk en goed het hier eigenlijk is. Het was een leuke afsluiting van het Mama Lucy en ook nog lekker gegeten.
    Geniet deze laatste tijd in Kenia van de mooie dingen, gaan jullie ook nog naar de kust of blijven jullie in de buurt van deze plek? Een hele dikke kus en veel liefs van Opa en Oma

• 26 Oktober 2014 - 21:32

Anita:

Heel veel plezier met jullie laatste twee weken Kenia!
    En ook ik ben blij met die security ;)
    Groeten Anita