Shimba & Wasini poging 2 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Shimba & Wasini poging 2 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Shimba & Wasini poging 2

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 November 2014 | Kenia, Mombassa

Een dagje shimba hills stond ook nog op de planning. We gingen erheen met weinig verwachtingen zodat het niet tegen zou vallen en t was een leuke dag! 's Morgens begonnen met een wandeling naar Sheldrick Falls en eenmaal aangekomen lekker een frisse duik genomen en genoten van een gratis rugmassage door de waterval ;) In plaats van een wandeling waarbij je kunt genieten van de stilte en omgevingsgeluiden (het stromende water en vogels enzo) konden wij lekker genieten van de herrie van een groep schoolmeiden haha, weer eens wat anders!
Daarna geluncht in een prachtig én natuurlijk leegstaand hotel en vervolgens ff in de auto door het park crossen. We hebben een paar olifanten van heeeel dichtbij gezien, maar helaas niet lang. Ze zijn erg bang en schuw geworden doordat er in het park olifanten gedood worden bij de vleet. Echt verschrikkelijk!
Ook een paar pumba's gespot en onze collectie baby dieren uitgebreid met buffel baby's. Verder nog een paar giraffen van dichtbij, we mochten stiekem even uitstappen. Er was ook een kleintje en ze gingen ook een stukje rennen, heel mooi zo in een soort slow motion achtig drafje. Tot slot nog een aantal empala's en een andere soort rendieren (weet de naam niet meer) mogen bekijken. Het mooiste vond ik het park zelf, zo groen en vol bossen en in de verte uitzicht op de zee. De rit ernaartoe was ook net zo leuk als altijd. Overal waar je kijkt zie je palmbomen, dan besef je je echt dat je in een tropisch paradijsje bent! Ook voor dit stuk moest je met de Ferry oversteken en naast ons vaarde er een die letterlijk en figuurlijk zwart zag van de mensen, ongelooflijk!
De dag erna ging de wekker vroeg.. Om 4.45u stonden wij al naast ons bedje ;) Gauw een ontbijtje erin gepropt en (na helaas 3 kwartier wachten op de taxi xd) hup de auto in voor wasini poging numero twee, op hoop van zegen.
De weergoden waren aan onze kant want het zonnetje scheen lekker! Heerlijk in het bootje gevaren en toen was het eindelijk tijd voor het snorkelen. Het koraal was gaaf om te zien en ik heb vissen in allerlei kleuren en maten gespot, zelfs nemo & Dora hoe cool is dat! En dit keer ook nog met een zonnetje op mijn rug ipv regen, is toch wel een stuk lekkerder. Ben inmiddels voor mijn doen zelfs een beetje aan het veranderen in een neger en dat scheelt, want dan gaat Toja me tenminste niet verven.
De volgende stop was wasini island. De kapitein woonde zelf ook in het kleine dorpje dus heeft ons een korte rondleiding gegeven en we zijn naar de women's boardwalk geweest. Een mooi steigerpad dwars door de mangrove/coral garden. Leuk om te zien en we hadden het helemaal voor ons zelf, toch een pluspunt dat er 0 toeristen zijn hier :p
Trouwens wel iedereen in de toeristen business zegt tegen ons dat we familie en vrienden moeten sturen naar Kenia, ze worden al een beetje radeloos hier want het is nu al zo'n 5 maanden uitgestorven.
Wat ik nog vergeten was te zeggen is dat er een terroristen aanval is geweest vlak in de buurt in Nyali. En je wilt niet weten waar: midden in een militaire basis! Hoe is het toch mogelijk. Waarschijnlijk waren ze aan het pitten en is toen een groep met manchetten binnen gekomen. Dat kan ook alleen in Kenia :p
's Avonds bijzonder gegeten haha, had pizza Hawaii besteld maar ze hadden geen ananas meer dus heeft ze er zonder te overleggen maar banaan op gedaan. Gelukkig smaakte het nog best oke :p
Inmiddels is ons laatste dagje aangebroken. Een beroerde nacht gehad omdat we 2x wakker zijn geworden van een paar irritante gasten, vrij hinderlijk dus hopen dat we in t vliegtuig kunnen slapen vannacht. Verder maar rustig aan, lekker ontbijten enzo en wat zwemmen en zonnen en vanmiddag terug vliegen naar Nairobi. Was wel een heerlijke vakantie en leuk om onze tijd in Kenia zo af te kunnen sluiten :)

• 06 November 2014 - 10:10

Karin:

Ik vind het zo fijn voor jullie dat jullie laatste trips zo heerlijk waren, dan ga je met mooie herinneringen naar huis!!!
    Nu schrok ik wel van de terroristen aanval....
    pffff soms ben ik echt zo verschrikkelijk blij dat ik niet alles weet....
    Geniet van jullie laatste dagje en tot morgen!!! YEAH!!!
    Liefs en een dikke knuffff van mama XXX

• 06 November 2014 - 13:33

Opa En Oma:

Hallo lieve Sanne, ik weet niet of je de reacties nog kunt lezen voor je weg gaat, maar ik kon nu pas reageren. Vanmorgen wel je verslag gelezen en zag dat je moeder al een reactie had geplaatst. Wij schrokken ook van die terroristenaanval.
    Ik moest om 10.30uur bij de tandarts zijn, om de voorbereidingen voor een kroon
    te ondergaan. We waren pas tegen twaalf uur thuis, gauw wat boodschappen doen en
    proberen met een verdoofde mond iets te eten en drinken, zonder te knoeien. Om twee uur weer weg om Finn uit school te halen, dus nu even gauw een laatste berichtje voor jou schrijven. We hopen dat je vlucht heel voorspoedig verloopt en dat je morgen op tijd vertrekt naar het koude Nederland, al is het nu niet meer zo mistig. We hopen je snel te zien en zijn nieuwsgierig naar je foto's. Heel veel liefs en een dikke kus van Opa en Oma, tot gauw

• 06 November 2014 - 15:59

Jos:

Ja Sanne,
    Dan is het toch zover jullie laatste dag, wat hebben jullie veel meegemaakt in die paar maanden.
    Wat leuk om te lezen dat jullie zo een mooie dingen hebben gezien de laatste dagen, een mooier afscheid kan je toch niet wensen.
    Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben, hier zal het ook wel even wennen zijn wat weer
    betreft.
    Het is echt november weer, mistig, fris en er vallen al een hoop blaadjes van de bomen.
    Goed weer om binnen te zitten en te genieten van de foto's en verhalen wat je allemaal
    hebt meegemaakt daar.
    Ik kan niet wachten om je weer te zien;)
    Liefs papa xxx

• 06 November 2014 - 18:39

Anita:

Hoi Sanne,
    Fijn dat jullie de laatste twee weken hebben kunnen genieten.
    Nog fijner dat jullie morgen weer op Schiphol staan!
    Tot heel snel! Groeten Anita