Colombo - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Colombo - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Colombo

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Juli 2012 | Sri Lanka, Maggona

Zoo laat ik maar eens wat van me horen :) 2 juli zijn we om een uurtje of 5 op het vliegveld in Colombo aangekomen na een super lange en slopende reis.
Een fijne vlucht gehad maar wel met het dalen steeds giga koppijn..
Ik Colombo werden we opgehaald met de taxi, je zou denken: heel simpel staat daar een mannetje met een bordje. Maar er stond niet 1 maar echt honderden mannetjes die allemaal met handgeschreven bordjes daar stonden te wachten :p nou de onze gevonden en dan hup de taxi in.
Echt waar: Wat een CHAOS!
Was prachtig om te zien, overal rijdt alles door elkaar: bussen, tuk tuks, auto's brommers en noem maar op.
Als voetganger moet je maar zien dat je niet overreden wort want iedereen heeft schijt aan de regels xd

Eindelijk bij ons hotel, het Renuka city hotel, tegen zevenen (voor ons dus half 4 's nachts) dus heerlijk geslapen en de rest vd dag niks gedaan.

De dag erna Colombo in. In het grootste winkelcentrum daar geweest: Majestic City. En daarna 3 hele leuke mensen ontmoet. Amandi, ook geadopteerd uit sri lanka en nu nederland en 2 vrienden van haar uit sri lanka: dinesh & Chris.
Heerlijk uit eten geweest en bij een leuke strand tent gezeten t/m zonsondergang in Monta Lavina.

Vandaag met amandi samen met de tuk tuk en de trein naar Magonna, op naar het jongensweeshuis don bonco.
In de trein was echt zo grappig. Iedereen staart me / ons aan omdat ik blank en westers ben :p
Mar we zaten naast een moeder met haar zoontje en ze gaven ons zomaar uit het niets verse lychee die je dan zelf open moest maken en vervolgens lekker kon op peuzelen.
Bij het weeshuis aangekomen e hele middag met de boys gespeeld, was echt super om al die lieve gezichtjes en enthousiasme te zien en mee te maken.
Vanavond blijven we hier ook slapen in een heel mooi verblijf speciaal voor vrijwilligers en morgen en overmorgen zijn we hier ook nog.

Zoo, nu is het wel weer up to date denk ik zo :) fijne avond alvast en talk to you soon!

• 04 Juli 2012 - 13:47

Marian Könst:

Wat een snel en uitgebreid verslag heb je gemaakt, we volgen je zo op de voet, liefs en een dikke kus van Opa en Oma

• 04 Juli 2012 - 14:08

Marije:

Wat leuk om je verhaaltje te lezen! Fijn dat de vlucht en de reis naar het hotel allemaal goed is verlopen. En al zo snel leuke mensen ontmoet! Heb je niet teveel geshopt?:p leuk dat jullie naar die kindertjes zijn geweest! Hadden jullie nog iets voor ze mee? Geniet er lekker van! Xx

• 04 Juli 2012 - 14:24

Karin:

Heerlijk om wat van je te lezen... Zo ben je toch nog een beetje hier! XXX mama

• 04 Juli 2012 - 15:03

Jacobien:

Hee Sann!
    Wat leuk om wat van je te horen! Het gaat daar dus prima:D

Nog veel plezier, en ik wacht hier in nederland wel op meer reisverslagen!

xxxx

• 04 Juli 2012 - 15:11

Jos Goossens:

Hoi Sanne, leuk om wat van je te horen volgens mij hebben jullie het prima naar je zin daar. Fijn hoor en het ziet er bijzonder uit, lijkt mij vreemd als je die palmen zo in het echt ziet. Doe voorzichtig verder en pas goed op elkaar.
    liefs papa

• 04 Juli 2012 - 15:46

Lieke:

Hoi Sanne,

Leuk om te lezen! Leuk he zo'n andere wereld.
    Have fun!

xx

• 04 Juli 2012 - 20:10

Melissa:

Klinkt goed allemaal moppie! Erg leuk dat je al naar het weeshuis bent geweest! Fijn dat je het al zo naar je zin hebt. Kusjes x

• 05 Juli 2012 - 11:36

Astrid:

Ook wij gaan jouw reisverslagen volgen. Je zult wel heel veel gaan beleven en zien. Handig om daar tussentijds verslagen van te maken. Als je over 4 weken weer terugkomt, weet je anders niet alles meer. Geniet ervan, zo'n kans krijg je niet zo snel nog een keer. Liefs van Gert, Astrid en Finn.