Dambulla & Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Dambulla & Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Dambulla & Sigiriya

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Juli 2012 | Sri Lanka, Sigiriya

We konden vandaag gewoon weer uitslapen tot half 10, wat een luxe leven hè!
We hebben uitgecheckt bij Expeditor inn, was wel jammer want het was een heel fijn hotel.
Vervolgens met Raja mee de tuk tuk in opweg naar Dambulla. Na 2,5 uur waren we er al en het was heel anders dan we dachten op de een of andere manier.
In mijn reisgids hadden we al een hotel uitgekozen dus daar kwamen we aan. Bleken het vette lelijke kamers te zijn maar wel super duur! Dus wij verder zoeken. Kwamen we alleen maar in hele rare guest houses waar we ons beide helemaal niet prettig voelden. Een beetje in paniek toch maar besloten om naar een duurder hotel te gaan.
En o wat zijn we blij!
We verbleven in Amaya Lake, heerlijk rustig afgelegen naast een mooi meer. We zitten in een leuk challetje met een super mooie badkamer, slaap kamer en zelfs een mini woonkamertje :p
Het is echt heel mooi hier. Heel anders dan de rest van Sri Lanka met zo'n natuurlijk meer. Ook een groot pluspunt: ze hebben een zwembad! We hebben 's middags al lekker even gezwommen, dat was wel ff bijkomen. Ook hebben we de kaart van t restaurant al bekeken en dat ziet er goed uit!
Vervolgens nog even in het lounge gedeelte wat gedronken met op de achtergrond een mannetje die zo'n leuk klein fluitje bespeelt :)
Om half 8 konden we aanschuiven in het restaurant. Het eten was wel goed alleen een beetje jammer dat er de hele tijd vieze insecten op je vielen (en ook op t eten :p) dus toen zijn we verkast uit t restaurant naar het lounge gedeelte en hebben we daar, zo goed als beestjes vrij :p, verder gegeten.
Terug in ons challet was het bed weer opnieuw opgemaakt en stond er met bloemblaadjes op: Good night!
Hoe leuk is dat! :)

De volgende ochtend na een heerlijk ontbijtje, een uitgebreid buffet, was t alweer tijd om uit te checken.
In de tussentijd hebben we met die zelfde bloemblaadjes op de grond 'Thank you' gemaakt hihi :p
Ook hebben we met onze favoriete gastvrouw van het hotel, Christine, gegevens uitgewisseld enzo :) Ze is net zo oud als Danusha en echt een super lief meisje! Is ook wel toevallig dat zij ook, net als Danusha, in Colombo is geboren :)
We hebben ook een lovend verhaaltje over haar geschreven in het gastenboek. Wie weet krijt ze wel een bonus. Dat verdient ze wel namelijk, ze maken hier werkdagen van 14 uur en krijgen 8 vrije dagen per maand en daar moeten ze het echt mee doen. Dan pas besef je hoe goed wij t in Nederland hebben op dat gebied.
Daarna heeft Christine nog een tuk tuk voor ons gebeld en we gingen weer on the road naar ons volgende doel: The Cave tempels (rots/grot tempels).
Dat was echt super om te zien!
Na een korte maar enorm warme klim naar boven kwamen we op de top van een heuvel. Uit die heuvel was een soort gebouw gehakt en als je de verschillende kamers binnentrad kwam je in allemaal verschillende mini tempels met giga veel beelden en muurschilderigen van buddha.
Heel bijzonder om dit te zien, het was echt prachtig gemaakt.
Vooral de schilderingen vond ik erg gaaf want dat was niet op glad gemaakte stukken rots maar echt heel natuurlijk zodat het net leek alsof er een stuk bedrukte stof omheen gespannen was ipv dat het beschilderd was.
Na dit bezoekje gingen we door naar Sigiriya.
Het is wel een beetje jammer dat in zowel Dambulla als Sigiriya het aanbod qua hotels niet zo super is. Je hebt 2 keuzes:
1. Vies, klein en lelijk.
Of
2. Gewoon goed maar belachelijk duur!
Toch maar voor optie 2 gekozen. Dan gaan we hierna maar weer budgetteren ;)
Het hotel heet Kassapa Lion Rock Hotel. Is een beetje net als het vorige met een eigen challet enzo.
Wat wel gek is is de badkamer: boven de douche is er geen dak, alleen een gaasje. Binnen is airco maar in de badkamer is t dus super warm! Net of je buiten doucht :p
Gelukkig hebben we wel een zwembad bij ons hotel, want het is echt belachelijk warm hier!
Na even een korte duik hebben we ons fijn terug getrokken in onze kamer. We hadden geen zin om uit onze kamer te gaan dus lekker room service besteld.

Vandaag hebben we geprobeerd zo min mogelijk te doen. Rustig ontbeten, daarna zwemmen en zonnen (ben een beetje verbrand in mijn gezicht :p) en na al die warmte genieten van onze airco.
Omdat het zoeken naar een goede locatie zo moeizaam ging in zowel Dambulla als Sigiriya wilden we ons goed voorbereiden en alvast een keuze maken voor in Trincomalee.
We hebben het beide een beetje gehad dus we hebben echt behoefte aan strand en relaxen en dat gaat ook vast wel goedkomen daar. We zijn uren bezig geweest met zoeken maar als we een goede hadden zat ie vol of het was weer zo duur en dat kunnen we ons echt niet meer veroorloven. Een beetje een tegenvaller dus, maar uiteindelijk hebben we toch een paar namen opgeschreven en als we de 20e die kant op gaan, zien we wel waar we strandden, komt vast wel weer goed!
Hopen dat t vanaf dan weer een beetje mee gaat werken, zou toch wel fijn zijn ;)

Liefs,
Sanne

• 18 Juli 2012 - 17:07

Karin:

Heb weer zitten lezen met een big smile on my face! Lieffie word met de dag trotser op je, natuurlijk ook op Danusha!
    Liefs en dikke kus XXX mama

• 18 Juli 2012 - 18:54

Opa En Oma:

Sanne en weer heb je een geweldig verslag geschreven, we zien alles zo voor ons. Wel jammer dat het met de hotels niet zo soepel verloopt, al is het heerlijk die super de luxe met zwembad en zo. Jullie gaan nu dus een poosje echt vakantie houden begrijp ik dat goed? Geniet van het luieren en we wachten weer op je volgende verslag, groetjes en een dikke kus van Opa en Oma

• 18 Juli 2012 - 19:17

Jos:

Lieve Sanne,
    Wat leuk om te lezen dat jullie weer zoveel mooie dingen gezien hebben. Van die beesten die zomaar naar beneden vallen op je eten lijkt mij niet zo fijn brr krijg al de kriebels als ik daaraan denk.
    Af en toe jezelf verwennen met een luxe hotel is ook wel eens lekker hoor, dat verdienen jullie wel met al dat reizen, lijkt mij wel vermoeiend. Dus rust nu even lekker uit dan kan je weer lekker fris en fit verder.
    Liefs xxx papa

• 18 Juli 2012 - 21:28

Monique En Piet :

He sanne
    Het mag dan misschien een beetje uit de nood geboren zijn. Maar de dames baden naast in het zweet, ook in weelde en luxe.
    Daar zou ik maar goed van genieten, het is zo leuk en imposant dat je je dat altijd blijft herrineren.

Morgen Sigeria, zou je, voor je aan de klim begint, alle tenen van de leeuw een zoen van me willen geven.
    t, Ja daar kom je morgen wel achter.

Daarna wordt het, hoe hoger je komt, steeds meer genieten.