Ratnapura & Sinharaja Rainforest - Reisverslag uit Ratnapura, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Ratnapura & Sinharaja Rainforest - Reisverslag uit Ratnapura, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Ratnapura & Sinharaja Rainforest

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 Juli 2012 | Sri Lanka, Ratnapura

Omdat ik gister niets heb geplaatst, doe ik het nu van gister en vandaag in een :)
Gister zijn we na 3,5 met de tuk tuk in Ratnapura aangekomen. We verblijven nu in Ratnaloka Tour Inns. Is lekker afgelegen en rustig met mooi uitzicht dus dat is wel fijn :) ontbijt en diner is er ook bij inbegrepen dus daar hoefden we ons ook lekker niet meer druk om te maken.

Vandaag zijn we om 5 uur al uit bed gekropen want om 5.30 konden we ons ingepakte ontbijtje ophalen en stond een busje ons op te wachten om te vertrekken naar het Sinharaja Rainforest: het grootste overgebleven ongerepte regenwoud in Sri Lanka.

Ongeveer 8 uur kwamen we daar aan en na het halen van een entree ticket kregen we een gids toegewezen en waren we klaar om met onze tocht te beginnen.
We hadden ons goed ingepakt (legging onder de lange broek in een paar sokken gedaan en zelfs lange mouwen!) i.v.m. Bloedzuigers en dergelijken. we zijn alsnog beide een keer gebeten, maar dat kan niet heel veel kwaad :)
Ik vond het regenwoud echt een super vette ervaring, je ziet echt de ongerepte natuur zoals het hoort te zijn.
Maar wat een tocht!!
We hebben ons een weg gebaand door de jungle langs vele watervallen en hele hoge en in elkaar gestrengelde bomen. Ook hebben we een paar slangen, een giftige schorpioen, vlinders, krabbetjes, rupsen, een soort kippen en spinnen gezien. Danusha was vooral erg blij met de spinnen! :p
Een ding kan ik je wel vertellen: ik snap nu waarom het een regenwoud heet: we hebben gewoon van 8 tot 2 in de regen geslenterd. Oké met af en toe 10 minuutjes droog dan :p maar we waren tot op het bot doorwerkt. De kleding hangt nu buiten te drogen zodat t morgen weer de tas in kan.
Ik ben wel super trots op ons, we hebben, ondanks de regen, de hoogste berg in Sinharaja beklommen. Zo'n 750 meter de hoogte in. Het was zwaar maar we hebben het overleefd. En het was het dubbel en dwars waard al zeg ik het zelf. We hadden een prachtig uitzocht en even leek het wel alsof we in de hemel waren: plots stopte het even met regenen en kwam zelfs t zonnetje door! Het ging weliswaar een paar minuten later net zo hard door maar daar hebben we het gewoon niet over :p
Al me al vond ik het, ondanks dat het zo'n zware en regenachtige dag was & ik mijn enige lange broek gesloopt heb omdat ik viel, een super vette ervaring! Maar we zijn nu wel bek af. Vanavond op tijd gaan slapen denk en dan gaan we morgen gaan met hetzelfde busje naar Nuwara eliya (dat konden we mooi op de terug weg nog even met hem regelen hihi)

Veel liefs!

  • 09 Juli 2012 - 13:26

    Lieke:

    Heel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken!
    Haha ja wat een avontuur he zo'n regenwoud ;)
    Have fun!
    Liefs xx Lieke

  • 09 Juli 2012 - 13:57

    Karin:

    Ik weet zeker dat je blij bent dat ik je overgehaald heb... Ben benieuwd naar de foto's... Liefs XXX mama

  • 09 Juli 2012 - 14:38

    Karlien:

    hoi, ik ben een kennisje van je moeder, wat leuk om je verslag te lezen, ik heb een rondreis in sri lanka gemaakt in 1993, een super gave vakantie, dus wat je schrijft is soms heel herkenbaar! Heel veel plezier!!!!

    liefs, karlien

  • 09 Juli 2012 - 14:52

    Jos :

    Ja leuk weer een verhaaltje van Sanne, ja dat is nog eens vakantie om vijf uur je bed uit maar dan zie je ook wat! Ik ben trots op jullie hoor om ondanks de regen en beesten zo een tocht te maken. Nu weet je in ieder geval wat ongerepte natuur is, zo een ervaring vergeet je de rest van je leven niet meer.
    Veel plezier verder en vergeet niet op tijd bij te komen.
    Liefs papa

  • 09 Juli 2012 - 16:38

    Opa En Oma:

    Sanne, wat een vakantie, bijna ieder dag voor dag en dauw je bed uit. Maar ja dan zie en beleef je ook wat. Jullie moeten toch nog heel wat uren reizen voor jullie bij de volgende bestemming zijn aangekomen, en dan zulke mooie en spannende dieren en planten te bekijken is fantastisch maar ook een beetje eng, blijf alstjeblieft voorzichtig en geniet van alle mooie dingen, dikke kus van Opa en Oma

  • 09 Juli 2012 - 18:08

    Astrid:

    Je beleeft een heleboel en gaat vast nog een heleboel meer beleven. Volgens mij ben je aan vakantie toe als je weer thuis komt, hi, hi. Geniet er maar van. Groetjes van Gert, Astrid en Finn.

  • 10 Juli 2012 - 05:31

    Melissa:

    Zooooo, ik heb me weer even bijgelezen. Ben natuurlijk zelf ook op vakantie, dus heb niet echt de tijd gehad, haha. Super vet dat je het regenwoud bent ingegaan. Zal wel echt super mooi geweest zijn. Jealous! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Ratnapura

Sanne

Actief sinds 07 Mei 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 20386

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Eilandhoppen, orang utangs en goede surf

29 Augustus 2014 - 07 November 2014

Puur natuur en primitieve zorg

01 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Tijd voor curry's en theeplantages

Landen bezocht: