Nuwara Eliya - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Nuwara Eliya - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Nuwara Eliya

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 Juli 2012 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Ayubowan (hallo),

Ik zal jullie maar weer eens op de hoogte brengen :)
Gister hebben we lekker tot 9 uur uitgeslapen en daarna best lekker ontbeten met toast, een gekookt snot eitje hihi^^, thee en vers fruit.
De man die ons naar het Sinharaja rainforest had gebracht, bracht ons gister ook naar Nuwara Eliya. Hij dacht dat t zo'n 3 uur zou duren maar we zijn gewoon 5,5 uur onderweg geweest! Het was wel echt een prachtige rit tussen alle thee plantages en watervallen. We hebben ook een paar foto's gemaakt onderweg dus dat was ook wel leuk :)
Toen we gister eindelijk aankwamen in Nuwara Eliya was dat wel ff een tegenvaller. Het hotel waar we heen wilden was vol en het was gewoon koud!! Ik heb zelfs mijn fleece vest aan gehad :o maar dat het hotel vol was is achteraf goed geweest want het bleek veel duurder te zijn dan in onze reisgids stond :p
Nu zitten we in een super goedkoop 'hotel', het Collingwood hotel. Is niet super mooi maar eigenlijk slapen we hier alleen maar. Het is ook best koud geweest vannacht en we konden de duiven / ratten boven ons horen lopen :p maar we hebben het overleefd, is wel goed voor ons budget haha!
We hebben overigens wel heerlijk gegeten in een restaurant van een ander hotel, het St. Andrew's hotel dus dat was lekker genieten.
Vandaag hebben we echt veel gedaan en een leuk dagje gehad.
Vanochtend scheen gelukkig het zonnetje weer dus de temperatuur was iets aangenamer.
Ongeveer 15 km van Nuwara Eliya vandaan is de Labookellie Mackwoods Tea Factory en onze lieve Sri Lankaanse tuktuk vriend Steven heeft ons erheen gebracht en een gids geregeld.
Eerst kregen we te zien welke blaadjes geplukt worden voor de thee, alleen de licht groene verse bladder worden gebruikt.
Vervolgens nam ze ons mee de fabriek in voor een rondleiding. Het voelde net alsof je in een gigantisch thee zakje was, zoals Danusha dat zo leuk omschreef, het rook er zo heerlijk!
We hebben gezien hoe thee gemaakt wordt en welke verschillende soorten thee er zijn. Vervolgens hebben we tussen de thee plantages op een terrasje een vers kopje thee gedronken en nog wat verse thee ingeslagen in het winkeltje :)
Daarna heeft Steven ons afgezet in het centrum en hebben we even geshopt. Danusha heeft een zelfgemaakte sarong gekocht en ik heb 2 nieuwe lange broeken laten maken, aangezien de mijne kapot was, die straks bij het hotel gebracht worden (wat een service!). Echt leuk hoe dat gaat, je kiest zelf en stofje en model en dan wordt alles opgemeten en mag je bij alles aangeven hoe je het precies wilt :)
Daarna nog even relaxen in het Victoria Park, een soort vondelpark, was echt heel mooi en daar hebben we op een boomstam lekker gerelaxt in t zonnetje.
Vanavond wilden we eigenlijk lekker uit eten bij het Grand Indian restaurant, want die scheen heel goed te zijn, maar er was een wachtrij buiten en dat ging ons een beetje ver :o dus we zijn weer lekker naar het St. Andrew's hotel gegaan en daar was het weer net zo lekker als gister :p

Morgen gaan we, weer met Steven, naar het treinstation Nanu Oya ongeveer 7 km hier vandaan en dan pakken we de trein naar Kandy. Daar gaan we ook heel veel doen dus ik ben benieuwd!

Liefs,

Sanne

• 11 Juli 2012 - 16:35

Karin:

Lieve Sanne, ik word steeds jaloerser op julie... Wat en fantastische belevenissen! Liefs en XXX mama

• 11 Juli 2012 - 17:28

Marjolein:

Sanne! Wat ontzettend gaaf wat jullie allemaal beleven en doen! Super geniet er van en ben erg benieuwd naar al je foto's ;) Groetjes Marjolein

• 11 Juli 2012 - 19:52

Opa En Oma:

Hoi Sanne, weer leuke dingen gedaan en wat is het er mooi, ik ben benieuwd naar alle foto's. En wat een service, op maat gemaakte lange broeken, in je hotel afgeleverd. Nog heel veel plezier en geniet van alles wat je nog te zien krijgt, dikke kus van Opa en Oma

• 11 Juli 2012 - 20:18

Jos :

Hoi Sanne, mooie tocht hebben jullie gemaakt hoor lijkt mij wel bijzonder om theeplantages te zien. Verstandig dat jullie lekker hebben uitgeslapen.Ook leuk dat jullie het zo naar je zin hebben samen (duo penotti) begin jij ook al een beetje te kleuren?
    Hier in Holland lijkt het wel herfst nu vandaag 15 graden en regen dus dat hoef je niet te missen. Een mooie tocht morgen en veel plezier.
    xxx papa

• 11 Juli 2012 - 21:47

Karlien:

geniet!!
    de thee plantages, prachtig!!!!
    maar door de hoogte idd een stuk kouder!!! wel even lekker toch???

• 12 Juli 2012 - 01:52

Sanne:

Ik vind het echt super om al die lieve reactie's te lezen iedere keer.
    Dat maakt me echt blij :)
    Ik ben inmiddels zelf ook al best bruin aan t worden haha.
    Over ongeveer ander halve week gaan we zo'n 5 dagen in een lekker hotelletje bij het strand zitten en uitrusten dus denk dat ik dan al helemaal bruin ga worden, want nu zitten we nog aan de moesson kant (regen seizoen, dus vaak bewolkt) & ik kleur al dus kun e nagaan als we echt heldere lucht en een perfect zonnetje hebben! :) dat wordt lekker smeren in ieder geval haha!
    Dikke kus & ik mis jullie

• 12 Juli 2012 - 16:36

Lieke:

Leuk verhaal weer!! Fantastisch wat jullie allemaal doen!
    Liefs,
    Lieke

• 13 Juli 2012 - 06:59

Marije:

Lieve San,

Wat leuk om al die berichtjes van je te lezen. Zo te zien hebben jullie het erg naar je zin en wat een leuke dingen doen jullie allemaal. ik vind het echt heel knap van je hoor, toch een hele onderneming allemaal. Gelukkig valt het eten daar alles mee en vind je het lekker!

Heel veel plezier nog daar ik kijk uit naar je volgende berichtje en de foto's!~

geniet er lekker van voor je het weet moet je alweer naar huis.

Liefs Marije

• 13 Juli 2012 - 08:01

Martijn:

Hey Sann!

Eindelijk heb ik dan ook tijd gevonden na mijn eigen avontuur om jouw avontuur op de voet te volgen! Klinkt allemaal geweldig hoe je het beschrijft! Geniet ervan zolang het kan, want voor je het weet, zit je weer in de kou en regen van Nederland (ja, ik smeekte er ook om, maar ben het al weer zat, haha!)

Vee plezier nog!

• 13 Juli 2012 - 08:33

Piet, :

He Sanne.

Zo als het kopje thee thuis smaakt, smaakt het na terug komst nooit meer.
    Pickwick gaat in de ban.
    Leuk om te zien hoe dat allemaal gaat toch. Wanner lees ik je verhaal over Kandy, ik ben reuze benieuwd naar je ervaring.