Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Kandy

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Juli 2012 | Sri Lanka, Kandy

Zo ik zal weer een een update geven vanuit het verre Sri Lanka :) gisterochtend hebben we alles weer goed ingepakt en om 8.30 zijn we naar het treinstation gegaan. Wat een rit was het weer! Zo'n 4 uur inde trein gezeten! Het was wel grappig want ik had met mijn domme kop 3e klas treinkaartjes gekocht ipv 2e klas :p maar we hadden eigenlijk geen zin in overvolle coupes dus we zijn lekker in de 2e klas gaan zitten en dachten: we doen gewoon net of we domme toeristen zijn :)
We hebben toch nog 1,5 uur in de 2e klas kunnen zitten maar toen kwam er helaas pindakaas toch controle. Ze maakte er geen probleem van alleen we moesten helaas wel verkassen. Wij door de wild wiebelende trein geslenterd naar de 3e klas, gelukkig wees een aardige mede reiziger ons op zit plaatsen alleen het was zo krap dat ik met beide tassen op schoot zat, en na 2 uur hadden mijn benen het echt gehad haha :p er zat wel een leuk jong gezinnetje naast me en die baby ging me steeds aaien en als ik dan lachend omkeek was hij aan het kraaien van plezier! Hoe leuk de ene kant, hoe vervelend de andere kant: een vies oud mannetje die steeds dichterbij me kwam staan waardoor ik steeds opschoof en bijna op schoot zat bij de jongen naast me :p wat was ik opgelucht toen die viezerd uitstapte :)
We waren bijna te ver gereden wij wisten helemaal niet dat je voor Kandy moest overstappen maar gelukkig waarschuwde iemand ons dus we konden nog net op tijd uitstappen. Helemaal suf bleek dat onze trein pas 3 kwartier later kwam dus we hebben lekker een tuk tuk gepakt naar ons hotel Expeditor Inn. Het is een hele fijne kamer met uitzicht op het meer en de tempel v/d tand :)
We hebben even uitgerust op de kamer en tot slot nog lekker uit eten geweest in The Pub! Was erg leuk, veel Duitsers, Engelsen en andere blanken hihi wel ff lekker om eens niet aangestaard te worden :)
Kortom we vermaken ons prima in Kandy, het is echt een hele leuke drukke stad met veel toeristen :)

Vandaag hebben we veel gedaan! We zijn naar de Millenium Elephant Foundation geweest en dat was echt heel erg leuk!
We hadden mazzel dat het rustig was want we konden nu me zijn tweeën een olifant wassen! Ook hebben we een mini ritje van 10 min. Op een olifant gemaakt, echt super!
Gelukkig heeft onze gids veel foto's gemaakt zodat jullie het ook allemaal kunnen zien :)
Onderweg heeft onze tuk tuk man Raja een King Coconut (een gele kokosnoot echt grappig) voor ons gekocht en die konden we lekker leegdrinken. Toen ie op was sneed hij hem in stukken en konden we ook nog de zachte cocos smurrie eten, ik vond t wel lekker maar Danusha ging bijna over haar nek hihi :p
Daarna hebben we nog een stop gemaakt bij een Spice Garden. Daar kon je cacao-bomen, koffieplanten, ginger planten en nog veel meer zien en ruiken. Na een hele tour kregen we uitleg over kruiden medicijnen en vervolgens een gratis massage met een van die zalfjes.
Daarna hebben we nog 1 stop gemaakt bij het Kandyan art & culture centre, eigenlijk een grote souvenir winkel met allemaal handgemaakte olifanten beeldjes, maskers, zelfgemaakte buddha's, leren tassen en ga zo maar door. Was heel leuk om te zien!
Vanavond hebben we lekker gegeten bij de Chinees (Flower Song) & daarna lekker een heineken biertje voor mij en een arack cocktail voor Danusha gedronken bij The Pub, dat hadden we wel verdient na zo'n drukke dag! :D
Net nog even zitten kletsen met de hotel eigenaren en een andere gast, was gezellig :) een ouder sri lankaans vrouwtje (een van de eigenaren denk ik) was net terug uit nederland! Echt grappig, ze had van die houten tulpen gekocht! Nooit gedacht die hier tegen te komen :p
Nu lekker slapen morgen (alweer) vroeg eruit. Gelukkig de dag erna lekker uitslapen!!

Ciao!

  • 13 Juli 2012 - 17:11

    Monique:

    Nou Sanne, jouw verslagen ook eens gelezen. Jullie genieten en dat is het belangrijkste. Een enorme ervaring om op terug te kijken straks. En jullie gaan nog veel moois zien. Veel plezier.
    Liefs.

  • 13 Juli 2012 - 17:19

    Opa En Oma:

    Sanne, wat maak jij toch een boel mee in het verre Sri Lanka. Je kunt straks een heleboel vertellen en laten zien door je foto's . Jullie zijn wel steeds heel lang aan het reizen en jammer dat het met de tweede klas niet is gelukt. Wat een belevenis om een olifant te wassen, ik zou dat niet durven, ik wacht in spanning af naar je volgende verslag, dikke kus van Opa en Oma


  • 13 Juli 2012 - 18:44

    Jos :

    Wat leuk om je weer eens op de foto te zien, smaakt wel he kokosnoot.
    Lijkt mij wel lastig een olifant wassen, moet je nog oppassen dat hij niet op je voeten gaat staan of valt dat mee. Gisteravond bij opa op de verjaardag geweest en iedereen is benieuwd naar je belevenissen. Heel wat reacties gehoord over je reisverslagen.Hier was het weer super nat vandaag met die regen.Nou veel plezier verder met je volgende tocht. xxx papa

  • 13 Juli 2012 - 18:53

    Karlien:

    hoi, nog steeds zo herkenbaar, de tempel van de tand en de kruidentuin, de massages doen ze dus nog steeds! Leuk!!!!
    maak veel foto's, mooie herinneriring voor later!!!

  • 13 Juli 2012 - 19:40

    Georgette:

    Erg leuk al die verhalen van je. Leuk om later allemaal terug te lezen en een mooi boek ervan te maken. Je zal wel heel wat foto`s gemaakt hebben daar. Nog heel veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes van ons allemaal.XXX

  • 13 Juli 2012 - 22:03

    Monique/Piet:

    Sanne hoorde ik jullie niet over een souvenir in de vorm van een olifant.
    Stop je die thuis in bad om zijn rug te wassen ?
    Huppelt hij daarna weer vrolijk de trap af.

  • 14 Juli 2012 - 13:46

    Karin:

    Hey lieffie, nu pas een reactie van mama... Ik had je verslag gisteren wel gelezen maar was op visite vriendinnen dus kon ik niet reageren... Wat een heerlijk verslag weer, ik geniet iedere keer weer mee... Gaan jullie maar lekker verder met genieten! Dikke kusXXX mama

  • 14 Juli 2012 - 15:53

    Lieke:

    Hey Sanne,
    Super leuk om alles te lezen! Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag!
    xxx

  • 14 Juli 2012 - 16:21

    Sanne:

    Hihi het olifanten wassen ging best ok! Je moet je voorstellen dat ie al lekker ligt in t water, dan ga je er naast staan in t water en schep je met een soort kokosnoot water over m heen en dan schrobben! Echt heel leuk om te doen!
    Wat een leuke reactie's allemaal iedere keer :) heel leuk om te zien/lezen hoe geïnteresseerd iedereen is. Als ik terug en hb ik heel wat te vertellen denk ik zo :)
    En voor Monique/piet: het scheelt dat ik op een woonboot woon, ik laat m af en toe zwemmen in t water en dan is hij wel weer schoon hihi :) alleen even kijken waar ik m laat want ik denk dat ik ga zinken als ik m als knuffeldier mee naar bed neem :p

    Liefs,
    Sanne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 07 Mei 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 20413

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Eilandhoppen, orang utangs en goede surf

29 Augustus 2014 - 07 November 2014

Puur natuur en primitieve zorg

01 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Tijd voor curry's en theeplantages

Landen bezocht: