Sherlock Holmes, pizza en de kinderafdeling - Reisverslag uit Nairobi South, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Sherlock Holmes, pizza en de kinderafdeling - Reisverslag uit Nairobi South, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Sherlock Holmes, pizza en de kinderafdeling

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 September 2014 | Kenia, Nairobi South

Weer een leuke werkweek achter de rug. Ik heb me prima vermaakt op de kinderafdeling, zat echt wel op mijn plek. Kende van de kamers acute room 4, malnutrition, neonatal, surgical, isolation en burns aan het eind van de week alle namen van de kids uit mijn hoofd, waar ik echt wel trots op ben. Ook heb ik de rapportages van 3 kamers zelfstandig gedaan en de overdracht in het engels van mij vonden de verpleegkundigen geweldig.
Erg gelachen met een paar van heb en zelfs een stoel gedeeld tijdens de overdracht, wat erg lastig is aangezien deze verpleegkundige een lekker groot Keniaans achterwerk heeft haha.
Ik vroeg aan Anne waarom antibiotica op 3 verschillende manieren genoteerd moet worden en dat ik het zo'n tijdverspilling vond en haar prachtige antwoord was: ja, dat is wat verpleegkundige in Kenia doen, tijd verspillen. Ongelooflijk toch? Maar gelukkig ziet ze het zelf in. Ik leer en zie hier onwijs veel maar ik weet ook dat de verpleegkundige hier liever lui dan moe zijn en vaak prioriteiten heel vreemd stellen. Tijdens een lesje reanimeren van baby's vertelde een arts zelfs dat ze 's nachts wel eens alleen heeft moeten reanimeren omdat de verpleegkundige niet kwam helpen!! Haar excuus? Ze had het heel druk met medicijnen delen..
Verder heeft Karin deze week baby's geknuffeld en is onder gepiest op de new born unit en heeft Shireen veel triage en wat brandwonden gedaan op de kinderpoli.
We hebben pizza night gehouden dinsdag met de arts uit Engeland, Benjamin en ook zijn we donderdag avond nog met hem mee geweest naar zijn laatste bezoek aan het Baraka weeshuis vlak bij mama Lucy en dat was genieten. Hij heeft een grote taart, frisdrank, bellenblaas en chips gekocht en de kids hadden de tijd van hun leven. We hebben gespeeld, gedanst, gelachen en ze hebben nog voor ons gezongen ook! Mooie afsluiting van de werkweek. Helaas betekende dit ook het afscheid van dokter Benjamin. Wie weet gaan we hem met zijn 3e nog eens opzoeken in London want het was echt een toffe gast.

Wat ook nog wel leuk is om te delen zijn mijn Sherlock Holmes praktijken. Al een paar dagen had ik het vermoeden dat Allen, de oudste zoon, mijn heerlijk ruikende vrouwen shampoo gebruikt. Echter kan je natuurlijk niemand zomaar beschuldigen dus ik had een plannetje bedacht. Ik heb de shampoo fles op een bepaalde manier neergezet en nadat hij klaar was met douchen ben ik de badkamer in gerent. De hele badkamer rook naar mijn overheerlijke shampoo én de fles stond ineens andersom xd
Het gezicht van hem toen we begonnen over dat hij mijn shampoo gebruikte was hilarisch. Natuurlijk ontkende hij maar hij begon meteen wel meteen over dat hij wel een nieuwe fles zou kopen, dus stiekem verried hij zichzelf hihi.
Oja en als klapper op de vuurpijl luierend afgesloten op de bank met chocolade pepernoten en de film Charlie and the chocolate factory.

  • 26 September 2014 - 10:24

    Karin:

    Wat schrijf jij toch een heerlijke verslagen lieffie!!! Zo voel ik me toch steeds ff bij jou in Kenia!!! Vind het zo verschrikkelijk fijn om te lezen dat je nu echt je draai gevonden hebt en natuurlijk ben ik super trots wanneer ze zo lovend over jou zijn (natuurlijk zijn ze dat ;-) )
    Op naar het volgende heerlijke verhaal!!!
    Liefs en dikke knuffff mama XXX

  • 26 September 2014 - 11:03

    Marion:

    Het is de eerste keer dat ik reageer maar ook geniet elke keer van je reis verslagen.Heel veel plezier daar.
    Marion.

  • 26 September 2014 - 12:01

    Opa En Oma:

    Lieve Sanne,
    heerlijk weer zo'n positief verslag van je te lezen. Zo te lezen geniet je met volle teugen van je werk daar. Druk is het wel, maar je doet heel veel ervaring op. Het is ook wel fijn dat het hier in Nederland toch wel anders gaat. Ook is het leuk om te lezen dat je misschien in Londen contact met die dokter kan maken, zo ver is dat niet. Wel vervelend dat je je spullen in de gaten moet houden en eigenlijk niet kan laten staan, jouw luchtje heeft zich verraden.
    Ben benieuwd of er een nieuwe fles gekocht gaat worden, het moet daar ook maar te koop zijn. We hopen dat je plezier in je werk blijft houden en wachten je verslagen af, daar genieten wij met jou van, heel veel liefs en een dikke kus Opa en Oma

  • 26 September 2014 - 13:33

    Georgette Sindelka:

    Hoi Sanne,

    Geniet weer mee van al je verhalen. Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Nog veel plezier en geniet
    er van het is zo weer om.
    Groetjes xxx





  • 26 September 2014 - 20:01

    Jos Goossens:

    Zo Sanne,
    Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben, toch anders dan hier he hier mag geen tijd verspild worden, is soms weer het andere uiterste.
    Ben blij dat je ook lekker kan lachen en dat er een lekker feestje gevierd is;).
    Zo te lezen kan je ook nog privé detective worden ha ha ha.
    Nu weer lekker weekend, geniet ervan.
    Liefs Papa xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 07 Mei 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 20410

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Eilandhoppen, orang utangs en goede surf

29 Augustus 2014 - 07 November 2014

Puur natuur en primitieve zorg

01 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Tijd voor curry's en theeplantages

Landen bezocht: