Safari time! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Safari time! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Safari time!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 Oktober 2014 | Kenia, Nairobi

Eindelijk was het dan tijd voor de Maasai Mara een van de grootste safari parken van Kenia. We vertrokken 's morgens vroeg in de traffic jam, onderweg nog gestopt bij een prachtig uitzicht punt over great rift valley en we hebben ergens geluncht. We waren met een groepje: een Frans stel, een jongen uit Zweden, een jongen uit Finland en een Duitse jongen die nu in Zuid-Afrika woont.
Eenmaal aangekomen na een geweldige hobbelrit van ongeveer 5 uur (Jeroen je bent hier nodig qua civiele techniek kennis!! Er was bijv een brug gebouwd maar ipv dat je daar overheen kan moet je eromheen rijden door een diepe kuil omdat de brug niet aansluit op de weg xd) was er nog tijd voor een wat kortere game drive en het was echt geweldig. Alleen al die middag zagen we zoveel: een paar leeuwen zelfs met 3 kleine welpjes heel dichtbij, een groep olifanten in de verte, en natuurlijk veel giraffen, zebra's, empala's en wildbeasts.
We hebben heerlijk geslapen in een soort tent die functioneerde als huis en de volgende dag was, niet verwacht maar nog veel beter! We hebben de gehele big 5 gezien (zelfs de neushoorn en luipaard!) in een dag tijd en dat is zelfs hier heel bijzonder! Daarnaast nog een cheetah heel dichtbij en later verder weg een met kleintjes, 3 mannetjes leeuwen die vechten om 1 vrouwtje, een groep olifanten van heel dichtbij die zich lekker aan het wassen waren, Timon & pumba samen, krokodillen en nijlpaarden met de slappe lach (althans zo klonk het geluid wat ze maakte, echt hilarisch) die verstoppertje speelden in de maasai river, een leeuw die genoot van zijn verse maaltje met de gieren op de loer, een migratie van een giga groep wildbeasts, een hyena die lag te zonnen en een grote mannetjes leeuw met zijn prachtige manen van heel dichtbij. Kortom, te veel om op te noemen!
De laatste dag geen game drive maar alleen een bezoekje aan een maasai village. We werden verwelkomd met gezang en een dans, natuurlijk showden se even hoe hoog ze konden springen en uiteindelijk mochten we mee dansen en springen. Ze leken best onder de indruk hoe hoog ik kon springen en ik danste goed! (Ja een Afrikaan zei dat tegen me xd heeft die les toch geholpen haha). We hebben een rondleiding gekregen in hun prachtige klei huisjes die in 3 maanden tijd gebouwd worden door de vrouwen. Onvoorstelbaar dat ze zo kunnen leven, het is pikkedonker en stik benauwd in die hutjes. Verder nog wat planten info, ingesmeerd met de henna plant, mijn nagels geveild met de sandplant (soort schuurpapier) en een blad morning glory mee gekregen waar ze daar hun komt mee afvegen (ongebruikt hoor, geen zorgen :p).

Het was echt heerlijk om zo te ontspannen en genieten en we hebben het super gezellig gehad samen, inclusief een paar keer de slappe lach (over een disco licht op je voorhoofd tijdens een nachtdienst bijvoorbeeld of een kopstoot tegen het plafond xd).

Nog even een leuke domper deze avond. We zouden vanavond het laatste nachtje in het gastgezin hebben maar na geruzie met onze toch niet zo lieve rosa over melk die we niet mochten gebruiken maar zelf moesten kopen werd sammie gebeld. Hem aan de telefoon en ineens was het: nee jullie zouden maandag weg gaan en niet meer hier slapen. En dit nadat we 10x hadden overlegd met ze en alles was goed.
Ongelooflijk maar we hebben gauw onze koffers vol gepropt en zijn vertrokken voor een nachtje bij Diana. Toch ook wel gezellig om een nachtje bij haar te gast te zijn en hier voelen we ons zowaar een keertje welkom!

• 29 Oktober 2014 - 18:11

Karin:

Wow Sanne, wat een prachtige ervaring rijker zijn jullie!!! Wat ben ik benieuwd naar de foto's joh!!!
    En natuurlijk kreeg jij complimenten over je springkunst en danskwaliteiten, dat weet ik toch allang :-)
    Dan heb je zulke heerlijke dagen gehad en dan zo een domper....
    Wat fijn dat jullie bij Diana terecht kunnen!!! (Ik hoop alleen dat jullie door het ongeplande vertrek niets vergeten zijn om in te pakken...)
    Maar morgen begint het echte genieten!!! Lekker chillen ;-)
    Geniet ervan meiden!!!
    (Nog 9 nachtjes slapen.... ;-) )
    Liefs en een dikke knuffff van mama XXX

• 29 Oktober 2014 - 18:12

Jos:

Lieve Sanne,
    Zo wat een rit zeg je bent dus lekker door elkaar geschut,
    maar je weet wel waarvoor je dat gedaan hebt.
    Wat leuk dat je zo een fantastische safari hebt gehad, geweldig hè als je zoveel beesten in levende lijve kan zien.
    Lijkt mij echt prachtig maar toch ook wel een beetje eng.
    Grappig dat je ook een maasai village hebt bezocht, is voor jullie maar ook voor hun ook wel bijzonder.
    In die benauwde hutjes lijkt mij vreselijk zeg, denk niet dat zoiets gezond is. Maar ze zullen de meeste tijd wel in de buitenlucht doorbrengen.

Erg jammer dat jullie op zo een manier weg moesten bij dat gastgezin, dan ben je toch ook wel blij als je daar weer weg kan!
    Fijn dat Diana zo gastvrij is geweest dan voel je je toch gelijk weer beter op je gemak kan ik mij zo voorstellen.
    Nog een hele leuke dagen daar, ik ben de dagen al aan het aftellen hoor;).

Liefs papa xxx

• 29 Oktober 2014 - 19:57

Opa En Oma:

Lieve Sanne,
    je hebt weer een hele boel meegemaakt, wij hebben nog een door Astrid gemaakte video van Zuid Afrika, zij heeft ook heel veel van die wilde dieren toen gezien.
    Allemaal best eng zo dichtbij voor jullie. Jammer dat je op zo'n vervelende manier bij je gastgezin weg bent gegaan. Kun je daar nog een klacht over indienen, je betaalt er tenslotte voor? Zo'n Maasai village lijkt me een mooie belevenis, zien hoe benauwd de mensen
    daar wonen en heel gastvrij hun kleiwoning laten zien, die de vrouwen daar bouwen. En we hopen ook dat je al je spullen hebt ingepakt, zulke mensen gun je niet als ze er iets van houden. Fijn dat Diana zo lief was om jullie onderdak te verlenen. Wij zijn ook de dagen aan het aftellen, maar geniet nu eerst van je welverdiende vakantie , een dikke kus en heel veel liefs van Opa en Oma

• 29 Oktober 2014 - 23:34

Anita:

Hoi Sanne, zoals ik je al eerder in een bericht deze avond schreef, superleuk om jullie avonturen te lezen.
    Inderdaad jammer van zo'n afscheid. Ik begreep van Shireen dat deze mensen nooit eerder gastgezin waren geweest en er ook niet echt zelf voor hebben gekozen. Ik denk, als ik dit zo lees, dat zij het ook niet meer zullen doen. Laat het al jullie positieve belevenissen, gelukkig zijn die er ook genoeg, niet beïnvloeden.
    Ga de komende (ruim een) week nog lekker genieten in Mombassa. Fijn te weten dat Shireen en jij het samen goed kunnen vinden. Have fun! Groeten Anita

• 30 Oktober 2014 - 14:48

Danielle:

Hey Sanne!

Heb zojuist al je verslagen gelezen van je tijd in Kenia! Wat een geweldige ervaring moet dat geweest zijn. Zoveel meegemaakt en zoveel zelf mogen doen daar, wauw! Echt heel waardevol.

Nu nog een paar dagen vakantie en dan kom je alweer terug! Ben benieuwd hoe je als je weer thuis bent je draai weer gaat vinden en wat je meeneemt in het dagelijks leven/werk hier.

Ik hoor graag al je verhalen nog eens in het echt en hoop dat daar bij ook de foto's geshowt worden!

Nou Meis, Geniet nog van je laatste dagen! En tot snel!

Groetjes Daniëlle (v/d Onco)