Zon, zee, strand en regen? - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en regen? - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en regen?

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 November 2014 | Kenia, Mombassa

Eindelijk is het dan tijd voor onze kidoko (kleine) vakantie!
Na een korte vlucht van een uurtje aangekomen in Mombasa en het is hier heet!
Het hostel waar we verblijven, the beach Africa in maweni beach vlakbij mtwapa heeft een uitzicht op een prachtig wit strand met bomen die in het o zo mooie licht blauwe water groeien! Onbeschrijfelijk eigenlijk hoe sprookjesachtig. En het is zo goed als alleen voor ons, heerlijk zwemmen en bruin bakken dus in ons privé paradijsje!
Trouwens ook heerlijk eten dus de kilo's die ik kwijt was door het ziek zijn, zijn d'r zo weer aan hihi ;)
Vrijdag begonnen met een tour door Mombasa met onze inmiddels goede vriend the Turtle Master Mike, een echte reggae rasta dude zo mooi. Een hele fijne dag gehad. We hebben fort jesus gezien, een wandeling gemaakt door old, middle and new town en geëindigd met een oversteek met de Ferry naar South coast voor wat relaxen op Shelly beach!
's Avonds wilde plannen voor een Halloween party wat een kinderfeestje bleek te zijn, zo lief van Diana om ons daarvoor uit te nodigen xd gelukkig daarna nog wel een leuke tent op gezocht en een heerlijke cocktail genuttigd.
De rit met de taxi terug was minder prettig: een stront eigenwijze taxi chauffeur die niet luisterde naar wat ik zei en nog boos werd ook! Na een half uur rondjes rijden eindelijk hem kunnen overtuigen een boda boda te regelen die voor ons uit zou rijden.
Zondag stond wasini island op de planning, een van de leukste tripjes die we gepland hebben dacht ik zo. Echter is dit totaal anders gelopen...
's Ochtends was het noodweer, contact gehad met Shimoni of alles wel door moest gaan maar het zou wel opklaren zeiden ze: mooi niet dus! We zijn rond 10u op een klein bootje gestapt samen met Doreen en haar gezinnetje en ik heb de meest verschrikkelijke boot tocht ooit gehad.
Het noodweer bleef aanhouden en werd zelfs nog erger. Wat wel leuk was is dat we dolfijnen hebben gezien, zelfs een springend uit het water en de golfen waren prachtig (had ze graag samen met jou gedeeld met de surfboards Jeroen)
Ook hebben we als echte die hards een korte snorkel poging van 10min gedaan, maar dat was echt te koud. Weer eens wat anders snorkelen met de regen op je rug ipv de brandende zon.
Daarna weer in de natte jurkjes gehezen en de regen ging maar door. Ook nu onweer en bliksem gestart, echt een veilig gevoel :s En als klapper op de vuurpijl: onze 'kapitein' was verdwaald!!! We hebben een rondje gevaren en het was mazzel dat een grote boot de goede kant op ging, anders wil ik niet weten hoe het afgelopen was... A fijn, wel een mooi verhaal rijker voor later wat ik kan vertellen aan de kleinkinderen ;)
We gaan woensdag een nieuwe poging wasini island doen!
Vandaag een leuk dagje met Mike en zijn neef Toja. We zijn naar de ruïnes van mtwapa geweest waar slaven vanuit zijn doorgevoerd naar Zanzibar vroeger. Waren daar ook een hoop prachtige bomen te zien met allerlei vruchten, onder andere een baobab boom van 500 jaar oud en eentje met vruchten waar je giga geil van wordt schijnt haha. Daarna een stuk gewandeld en naar hun dorpje geweest. Paar huisjes van binnen gezien en een verse kokosnoot uit de boom geplukt voor ons waar we van konden smullen. Lekker een ritje met de boda boda geplet tussen 2
Kenianen en ondertussen als de koningin zwaaien en jambo roepen naar alle enthousiaste kids, onderweg naar kenemy beach. Een uitgestrekt wit strandzand met palmbomen enzo, daar lekker geluncht met vers fruit en een strandwandeling gemaakt. Wel gek om te zien dat al die prachtige resorts helemaal leeg zijn, echt geen toerist te bekennen hier.
Oja nog even voor het idee, dit was een van de liedjes die we luisterde op shelly beach, stond op Mike zijn telefoon: drafi deutscher - cinderella baby

• 04 November 2014 - 17:20

Jos:

Ha leuk weer een berichtje van Sanne, wat heb je weer veel meegemaakt zeg.
    Een hoop mooie natuur en omgeving gezien zo te lezen.
    Blij dat alles toch weer goed verlopen is pffffffff!
    Zal wel afgezaagd klinken maar doe wel voorzichtig die laatste dagen, wil je gauw weer graag gezond en wel thuis zien.
    Nog veel plezier de laatste dagen maar ik ben toch wel heel blij dat je straks weer thuiskomt.
    Veel liefs papa en tot gauw;)
    Xxx

• 04 November 2014 - 17:28

Karin:

Jeetje Sanne wat ben ik blij dat ik niet alles weet wat jullie meemaken, zou me knap ellendig voelen dan....
    Maar goed net wat jij schrijft, je hebt wel wat te vertellen zo ;-)
    Fijn dat jullie verder zo genieten van jullie privé strand en het heerlijke eten maar owwww wat zal ik blij zijn wanneer je vrijdag weer veilig op Schiphol bent geland! Bereid je maar vast voor op een heel stevige knuffff ;-)
    (nog 3 nachtjes slapen :-) )
    Liefs en een hele dikke knuffff van mama XXX

• 04 November 2014 - 18:10

Opa En Oma:

Hallo Lieve Sanne, weer heb je heel wat meegemaakt, je kidoko begonnen na een vlucht van een uur naar de hitte van Mombasa, dat ligt waarschijnlijk aan de kust, het hostel heet niet voor niets the beach Afrika. Heel lief dat Diana een Halloweenfeest voor jullie had geregeld, alleen was dat helaas voor kinderen. Jullie hebben toch nog in een leuke tent een cocktail
    gedronken. Er zijn in Kenia toch wel heel veel eigenwijze taxichauffeurs. Jammer van het noodweer tijdens jullie tripje wasini Islands en de verschrikkelijke boottocht , maar mooi wel springende dolfijnen gezien en een kapitein die verdwaalde, meisje je hebt inderdaad heel veel aan je kleinkinderen te vertellen. Die vruchten van de baobabboom moet je maar niet eten, dat is gevaarlijk zonder Jeroen in de buurt.
    Is het toeristen seizoen voorbij omdat er zoveel lege resorts zijn? Nou Sanne de dagen kun je nu gaan aftellen, het is heel gauw vrijdag, geniet van je laatste vakantiedagen, heel veel liefs en een dikke kus van Opa en Oma

• 04 November 2014 - 19:51

Anita:

Wat een avonturen weer!
    Inderdaad blij als jullie vrijdag weer veilig
    op Schiphol staan.
    Nog 3 nachtjes! Yeah!!