Rijke kc's en een local festival - Reisverslag uit Nairobi South, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu Rijke kc's en een local festival - Reisverslag uit Nairobi South, Kenia van Sanne Goossens - WaarBenJij.nu

Rijke kc's en een local festival

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Oktober 2014 | Kenia, Nairobi South

Heel leuk weekendje achter de rug. We zijn met Cathy op pad geweest en we hebben veel kunnen doen op 1 dag. We zijn eerst naar het olifantenweeshuis gegaan waar je baby olifantjes die zijn verstoten of hun moeder zijn verloren worden opgevangen. Ze worden hier verzorgd en we hebben ze zien spelen en de fles krijgen, super schattig. Ook de groep toeristen eromheen bekijken was erg leuk en iedereen ging helemaal los met zijn camera.
Daarna gauw voor de drukte naar het AFEW Giraffe centre waar ik heb gezoend en geknuffeld met een giraf! Geweldige foto's zijn hier uit voort gekomen haha.
Verder zijn we bij de Flip flop factory geweest, ontzettend geinig. Hier worden slippers die zijn aangespoeld bij stranden schoongemaakt en gerecycled. Al die slippers worden omgetoverd door laag op laag te plakken en snijden tot het grote olifanten, zebra's, armbandjes en noem het maar op zijn geworden. Heel leuk en kleurrijk om te zien.
Cathy heeft ons laten zien dat er ook wijken zijn waar veel kc's wonen (Keniaanse cowboys, de blanke Kenianen) en waar het, als je even niet oplet, net is of je in de westerse wereld bent. Je wordt hier even niet belaagd om je geld of nageroepen omdat je mzungu bent. De wijk heet Karen (naar de vrouw uit de film 'out of africa') en er staan kasten van huizen, prachtige hotels en restaurants, waar we overheerlijk hebben gegeten trouwens en een luxe winkelcentrum Galeria waar we natuurlijk ook nog even naar binnen zijn geweest. Ik wist echt even niet wat ik zag, zoveel blanken bij elkaar, we zijn weer een keer in de meerderheid!
Wat ik ook wel leuk en typisch Keniaans vond was de snelweg waar we overheen reden. Deze weg was een jaar geleden aangelegd en tijdens het bouwen zijn ze erachter gekomen dat dit dwars door iemands tuin heen was. Dat kan natuurlijk niet dus nu schiet je van een 3-baans naar een 1-baans weg bij dit stuk en staat daar midden in gewoon een stuk tuin, geweldig!
's Avonds lekker een beetje lopen dollen met Willis. Hij had teveel chocolade donuts gegeten dus was echt een stuiterbal. Hij houdt van de camera en heeft zelfs geïmproviseerde liedjes voor ons gezongen, echt hilarisch ;)
Ook zijn we hem nu vader Jacob aan het leren, hij heeft echt aanleg voor de Nederlandse taal.
De dag erna tijd voor een leuk festival Blankets & Wine. Bij de entree krijgt iedereen een fles wijn en er waren verschillende muziek stages. Erg geinig en lekker kleinschalig op je kleedje in de zon luisteren naar muziek en kijken naar de hippe Kenianen (ja die bestaan blijkbaar ook). Nog met een gast op de foto gegaan voor een paar zakjes chips (wat uiteindelijk 2 tassen vol werden xd) en het was lekker gezellig samen met de 3 andere meiden.
En nu ben ik helemaal voldaan en echt 5 kilo aangekomen van het overheerlijke eten bij Carnivore!
Wat een geweldig restaurant. Je betaald voor onbeperkt vlees eten, van kip tot biefstuk en van krokodil tot struisvogel vlees en wat hebben we genoten. Het was overheerlijk en werd gebraden boven de gril. Als een grote homp vlees klaar was liepen ze langs de tafels om lappen voor je af te snijden en zo gauw de vlag op je tafeltje omhoog blijft mag je onbeperkt eten! Na 5 weken nauwelijks fatsoenlijk eten te krijgen kan ik zo ongelooflijk genieten van lekker eten dus mijn hele buikje zit vol. Nu nog maar een beetje uitbuiken en ik kan er weer helemaal tegenaan voor een nieuwe week stage.

• 05 Oktober 2014 - 21:22

Karin:

Wow nu ben ik echt jaloers..... Lekker eten!!! Jammieeeeee!!!
    Je verslagen zijn echt zo super leuk!!!
    Ik kijk uit naar al die mooie en leuke foto's en filmpjes!!!
    Wat een ervaringen....
    Liefs en dikke knuffff mama XXX

• 05 Oktober 2014 - 22:09

Opa En Oma:

Hallo Lieve Sanne, weer een heerlijk verslag gekregen. Het is net of we het zelf mee maken zoals jij alles beschrijft. Een olifantenweeshuis bezoeken en dan de toeristen bekijken, we zijn benieuwd naar je foto's van het AFEW Giraffe centre. Ook de Flipflop factory waar ze slippers omtoveren tot souvenirs lijkt me leuk om te bezoeken.Het winkelcentrum Galeria waar veel blanken komen, ik zou daar ook even willen zijn als je een tijdje in Kenia tussen de bevolking bent. Het festival Blankets en wine met de hippe Kenianen en de muziek en dan ook nog heerlijk eten bij Carnivore, hoewel krokodil en struisvogel moet ik even niet aan denken, al zal dat ook best lekker zijn, maar toch!!! We zijn vandaag bij Linda op haar verjaardag geweest en even opgeschept over onze kleindochter en wat je tot nu toe hebt gedaan, je moeder heeft nog wat foto's laten zien. Sanne ga weer een leuke werkweek tegemoet en we wachten op je nieuwe verslag, heel veel liefs en een dikke kus van Opa en Oma

• 05 Oktober 2014 - 22:11

Anita:

Klinkt gezellig Sanne!
    Net van Shireen ook al wat leuke foto's ontvangen en
    hilarische filmpjes van Willis.
    Fijn om te horen dat jullie zo'n superweekend hebben gehad.
    Voor morgen en de rest van de week: werk ze!

• 06 Oktober 2014 - 16:59

Jos:

Lieve Sanne,
    Zo wat ben ik benieuwd naar die foto's van je, wat maak je veel mee daar. Hoeveel foto's heb je al gemaakt?
    En dat heb je allemaal beleefd in een weekend pff, even bijkomen hoor ha ha.
    Fijn dat je ook weer eens lekker gegeten hebt en weer een fantastisch weekend hebt gehad, erg leuk om te lezen.
    Mijn weekend kon ook niet meer stuk dat begrijp je wel;)
    Heel veel liefs papa xxx